یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۸۹ / ۱۴:۴۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۹۲۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایران ششمین کشور جهان از نظر سرانه مصرف نان شناخته شد

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی اعلام کرد سرانه مصرف گندم در ایران 165.2 کیلوگرم در سال است که از این نظر ایران در رتبه ششم جهان قرار گرفته است.

آمارهای منتشر شده از سوی سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی نشان می دهد مردم ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گندم به ویژه به شکل نان در جهان هستند.
بر اساس گزارش چشم انداز غذایی فائو که اخیرا منتشر شده است سرانه مصرف گندم در ایران بالغ بر 165.2 کیلوگرم در سال است که بدین ترتیب ایران در جایگاه ششم جهان از این نظر قرار گرفته است. گندم غالبا به شکل نان در ایران مصرف می شود.
در سطح جهان تونس بالاترین مصرف سرانه گندم را به خود اختصاص داده است به طوری که هر تونسی طی یک سال 216 کیلوگرم گندم مصرف می کند. پس از این کشور، الجزایر با 210 کیلوگرم در رتبه دوم و ترکیه با 198 کیلوگرم در رتبه سوم جای گرفته اند. سرانه مصرف گندم در مصر نیز 185 کیلوگرم و مراکش 191 کیلوگرم اعلام شده است.
میزان سرانه مصرف گندم در ایران بیش از دو برابر متوسط جهانی است. سرانه جهانی مصرف گندم بالغ بر 67.5 کیلوگرم در سال است و این رقم برای کشورهای در حال توسعه 60.1 کیلوگرم و برای کشورهای توسعه یافته 97.3 کیلوگرم اعلام شده است.
سرانه مصرف گندم در برخی کشورهای دیگر به این شرح است: چین 64.9 کیلوگرم، عربستان 98.3کیلوگرم، کانادا 79.7 کیلوگرم، آمریکا 80.5 کیلوگرم، اتحادیه اروپا 110 کیلوگرم، و استرالیا 82.7 کیلوگرم.

فارس


(یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹) ۱۴:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها