دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۶۷۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بازار داغ چای ، بستنی و غذاهای ایرانی در شانگهای

چای، بستنی و غذاهای سنتی و اصیل ایرانی این روزها با استقبال مردم سراسر دنیا به ویژه چینی‌ها در حاشیه برگزاری اکسپو 2010 شانگهای مواجه شده است

چینی ها در کنار سایر مردم دنیا حین بازدید از سالن ایران در اکسپوی 2010 و آشنایی با فرهنگ غنی، تمدن کهن، فناوریهای برتر و بی نظیر و مدرنیته امروز ایران زمین، دقایقی را با خوردن بستنی سنتی و چای اصیل ایرانی گذرانده،‌ فضایی ساده و سنتی را تجربه کرده و با بخش کوچکی از فرهنگ غذایی ملت ایران آشنا می‌شوند.

عرضه بستنی سنتی وانیلی و زعفرانی اصیل ایرانی در بخش تجاری سالن جمهوری اسلامی ایران، با استقبال بسیار بازدید کنندگان از سراسر دنیا به ویژه چینی ها مواجه است؛ به نحوی که می تواند در هوای گرم و مرطوب شهر شانگهای، خنکای این شیرینی ایرانی را برای آنها به ارمغان آورد.

با این همه، این پایانی برای چشیدن طعم خوش شیرینی های اصیل و سنتی ایرانی نیست؛ بلکه بازدیدکنندگان علاوه بر بستنی، با نوع دیگری از این شیرینی ها آشنا می شوند و آن چیزی جز شله زرد نیست.

همچنین به فاصله تنها یک قدم ازغرفه عرضه بستنی های خنک وخوشمزه، چای گوارا و اصیل ایرانی از خطه سرسبز شمال، با دستان یک مرد اصفهانی الاصل، گرما بخش وجود بازدیدکنندگان می شود.

اگرچه چینی ها نیز از دیرباز یکی از تولیدکنندگان چای در دنیا به شمار می روند، اما آنها این بار چای را نه سبز بلکه قرمز و نه خنک بلکه به قول ایرانی ها لب سوز، تجربه می کنند. همین امر آنها را به سمت نوشیدن یک چای لب سوز و لب دوز ایرانی آن هم در استکان‌های "شاه عباسی" قرمز رنگ می کشاند.

درفرهنگ اصیل چینی ها، چای قرمزرنگ با عنوان "خون چا" معروف است که البته در زبان عامیانه "هون تا" تلفظ می شود.

به گزارش مهر، اکسپو 2010 امسال با حضور 200 کشور و سازمان بین المللی از یازدهم اردیبهشت ماه در شهر شانگهای آغاز شده و به مدت شش ماه ادامه دارد. این نمایشگاه با شعار "شهر برتر، زندگی بهتر" قصد دارد تا آداب و رسوم، فرهنگ، گذشته، حال و آینده کشورها را به نمایش بگذارد.

جمهوری اسلامی  ایران نیز همپای سایر کشورهای دنیا در این نمایشگاه حضور یافته و توانسته یکی از پربازدیدکننده ترین سالن ها در این نمایشگاه باشد.

منبع : مهر

(دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۹) ۱۳:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها