دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۵۷۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز تسطیح لیزری 30 هزار هکتار از اراضی خوزستان

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی خوزستان از آغاز تسطیح لیزری 30 هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.

کیخسرو چنگلوایی در اهواز با اشاره به اجرای این طرح در 23 شهرستان اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح در سال‌جاری 20 میلیارد و 400 میلیون تومان است که در قالب 31 پروژه بزرگ به اجرا درمی‌آید.
وی هدف از اجرای این طرح را افزایش تولید، افزایش راندمان آبیاری و افزایش سطح زیر کشت دانست و افزود: سال گذشته با اجرای این طرح در استان، 18 هزار و 700 هکتار از اراضی تسطیح شدند که این میزان در سال‌جاری تقریبا دو برابر شده است.
چنگلوایی با اشاره به اینکه پستی و بلندی اراضی باعث جمع‌شدن آب در یک نقطه و خستگی گیاه می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح توسط ماشین‌هایی با عنوان «اسکریپر» در زمین‌هایی که دچار پستی و بلندی هستند، زمین بدون صفر درصد شیب تسطیح می‌شود.
وی تصریح کرد: طرح تسطیح اراضی لیزری دو سال است که در خوزستان اجرایی شده است و پیش از این تسطیح اراضی توسط ماشین‌‌های سنگین انجام می‌شد.
چنگلوایی تصریح کرد: سهولت عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، استفاده بهینه از آب، دسترسی آسان به مزارع و افزایش تولید محصولات کشاورزی از علل عمده اجرای این طرح است.

فارس

(دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹) ۱۴:۱۰
محمد طاهری
۱۳۹۲/۱۱/۰۴ Iran
0
0
0

دارای یکدستگاه تراکتور 6090 با اسکیریپر جهت تسطیح اراضی بوده و حاضر به همکاری در این زمینه می باشم تلفن تماس 09133658409

ایوبیان
۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
0

دودستگاه اسکریبرلیزری باتراکتورهای والتراt171ازاستان فارس حاضربه همکاری میباشیم


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها