جمعه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۵:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۵۵۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

خودکنترلی در صنعت غذا با مدیریت صحیح سازگار است

خودکنترلی و برنامه ریزی در بخش غذا به منظور تولید محصول باکیفیت و مرغوب نیازمند مدیریت موجه بوده و رابطه مستقیمی با افزایش صادرات، کاهش واردات و بازارپسندی محصول دارد.

سیدمحمد حسینی رئیس مجمع تشکل هیا صنایع غذایی، با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه بازار پسندی محصول رابطه مستقیمی با کیفیت و مرغوبیت محصول دارد به همین منظور در حال حاضر خودکنترلی یکی از اصول اساسی در صنعت غذا محسوب می شود.
وی گفت: صنعت غذا بیشترین لطمه را از وجود افراد غیر متخصص، مدیریت های چندگانه و کمبود نقدینگی خواهد خورد که این امر فقط در سایه برنامه ریزی و خودکنترلی قابل تغییر و تحول است.
رئیس مجمع تشکل های صنایع غذایی با بیان اینکه، واردات مواد غذایی در سال های اخیر بیشتر از صادرات محصولات غذایی بوده افزود: بسیاری از کارخانجات غذایی بدون توجه به کیفیت فقط در مسیر توسعه و افزایش محصولات تلاش می کنند که این مسئله روند صنعت غذا را روز به روز ضعیف تر و ناتوانتر خواهد کرد.
حسینی، با ا شاره به اینکه، صنایع غذایی پتانسیل و کشش بالایی را برای رقابت در عرصه جهانی دارند تصریح کرد: توجه به اینکه افزایش کیفیت در صنعت غذا بسیار مهمتر از کمیت است، کارخانجات غذایی باید استانداردسازی محصولات خود را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه، واحدهای صنایع غذایی باید با مدیریت و برنامه ریزی، احداث و شروع به کار کنند، افزود: احداث کارخانجات که وجود افراد متخصص، مدیریت صحیح و وجود سیستم های کنترل کیفیت در آن کم رنگ باشد، نه تنها به نفع بخش غذا نیست بلکه سبب کاهش کیفیت صنعت غذا نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۵:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها