چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۵۵۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
شرکت صنایع شیر ایران «پگاه» اعلام کرد:

ماست میوه ای پگاه در راه بازار

شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در راستای پاسخ به نیاز مشتریان محترم و تنوع محصولات خود محصول جدیدی را با عنوان ماست میوه ای با طعم های توت فرنگی و هلو مطابق با ذائقه ایرانی تولید کرده است .

این محصولات از تکه‌های طبیعی میوه استفاده شده است. . این محصول در بسته بندی لیوانی با وزن 125 گرم جهت استفاده تمامی مصرف کنندگان عزیز به زودی در بازارعرضه خواهد شد.
ماست علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های شیر از ارزش غذایی مضاعفی برخوردار است. ماست منبع غنی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص کلسیم است به طوری که کلسیم موجود در ماست به علت ماهیت اسیدی این فرآورده، قابلیت جذب بیش‌تری نسبت به کلسیم شیر دارد که این مهم در جلوگیری از بیماری پوکی استخوان بسیار مورد توجه است. از آن‌جا که لاکتوز قند موجود در شیر است که بعضی از افراد به علت عدم ترشح آنزیم لاکتاز قادر به هضم آن نبوده و در نتیجه از مصرف شیر خودداری می‌کنند،‌ لاکتوز ماست تخمیر شده و می‌تواند قابل استفاده برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارندف باشد و همچنین ماست دارای باکتری‌های مفیدی برای بدن است که باعث ارتقا سلامتی دستگاه گوارش می‌شود. ماست میوه‌ای علاوه بر خواص ماست ساده به دلیل میوه‌جات موجود در آن دارای ویتامین‌های زیاد از قبیل ویتامین A،‌ ویتامین C و پتاسیم و همچنین فیبرهای رژیمی هستند که کاستی‌های این مواد را در ماست ساده جبران می‌کند. با وجود ویژگی‌های مفید ذکر شده و سابقه طولانی تولید و مصرف ماست در ایران، مصرف این فرآورده در کشور ما در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار کم است. ماست میوه‌ای با هدف افزایش سرانه مصرف محصولات لبنی تولید شده است. این محصول علاوه بر ایجاد تنوع در سبد لبنیات خانواده، ذائقه مصرف کننده آن را نیز تغییر می‌دهد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای میان‌وعده‌ها باشد.

منبع : اکونومیست

(چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها