شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۰:۰۳
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۱۵۴۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
معاون غذا و درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

فقط یک آزمایشگاه کنترل مواد غذایی در آذربایجان غربی وجود دارد

معاون غذا و درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فقط یک آزمایشگاه مواد غذایی در آذربایجان غربی وجود دارد.

محمد دلیرراد امروز در ارومیه اظهار داشت: این آزمایشگاه توانایی انجام آزمایش‌ مواد غذایی که مورد تایید 53 کشور جهان است را دارد.
وی با اشاره به اعطای مجوز آزمایشگاه کنترل مواد غذایی توسط سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تصریح کرد: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مجوز دو آزمایشگاه همکار را صادر کرده که از نظر دانشگاه علوم پزشکی اقدامات این آزمایشگاه مورد تایید نیست.
این مقام مسئول با اشاره به تقاضای چهار آزمایشگاه همکار در این زمینه به دانشگاه علوم پزشکی افزود: با موافقت اصولی برای راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها از حجم بار کاری در این معاونت کم می‌شود.
دلیرراد اضافه کرد: سال گذشته 6 هزار و 666 مورد آزمون به این آزمایشگاه فرستاده شده بود که از این تعداد نتایج حاصل از 4 هزار و 688 آزمایش مورد قبول و نتایج یک هزار و 827 آزمایش غیر قابل قبول بودند که 27 درصد از نتایج حاصل از مجموع آزمایش‌های انجام گرفته در سال گذشته را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها توسط نیروی انتظامی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، پزشکی قانونی و واحدهای تولیدی استان ارسال شده‌اند، گفت: سال گذشته 427 مورد بازدید از آزمایشگاه‌های زیر پوشش علوم پزشکی انجام گرفته است.
این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت 148 مورد آزمون مسئولان فنی در شش روز، آموزش‌های لازم را در این زمینه فراگرفتند.
دلیرراد با بیان اینکه نخستین دستگاه جذب اتمی برای اندازه‌گیری میزان فلزات سنگین موجود در مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی در سال 87 در ارومیه راه‌اندازی شده است، گفت: این دستگاه به سیستم پیشرفته کوره گرافیکی مجهز است و با دارا بودن لامپ‌های هالوکاتدی قابلیت اندازه‌گیری فلزات سنگین را در انواع محصولات دارد.

منبع : فارس 

 

(شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۰:۰۳
آکام
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ Germany
0
0
0

با سلام و خسته نباشید. ببخشید در این ازمایشگاه مکمل های ورزشی (پرورش اندام) هم بررسی می‌شوند؟!؟


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها