دوشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۷:۰۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۴۴۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
سرپرست اداره میراث فرهنگی دهاقان خبر داد:

اهمیت ویژه دهاقانی‌ها به پخت غذاهای سنتی در ایام نوروز

سرپرست اداره میرات فرهنگی دهاقان گفت: اهمیت ویژه مردم دهاقان به پخت غذاهای سنتی در ایام تعطیل نوروز اقدامی قابل توجه است.

روح‌الله موسوی در دهاقان اظهار داشت: غذاهای سنتی شهرستان دهاقان هم‌زمان با فرا رسیدن ایام نوروز با رونقی بی‌سابقه توسط اهالی شهرستان روبه‌رو می‌شوند.
وی افزود: شهرستان دهاقان دارای 100 غذای سنتی و محلی بوده که در بیشتر مواقع مانند ایام نوروز و تابستان که تمام افراد خانواده به نحوی گردهم جمع هستند، پخته می‌شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی دهاقان بیان داشت: هر شهر و منطقه‌ای بر اساس باورها و عقاید محل و شرایط اقلیمی خود دارای غذاهای سنتی و محلی هستند.
وی افزود: کوفته، گندی، پلو جو، پلو گندمی، پلو ارزن، نان جوش، شیر برگ یا برگ شیر، کاچی شیر، دنگو، مرغی، حلوا کنجدی، کباب آبی، مغولی، کباب گندمی، چوبه، شیر بلغور، خال بی‌بی، کاچی شیر و پر شیره از عمده‌ترین غذاهای سنتی این شهرستان است که طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.
موسوی اضافه کرد: سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان از راه و نزدیک برای استفاده و خریداری از این غذاهای سنتی به شهرستان دهاقان سفر می‌کنند.
گفتنی است مردم دهاقان بر این باور هستند که کاچی بی‌بی حور و بی‌بی نور را نباید آسمان رویت کند، همچنین فرزندان ذکور نیز نباید آن را بخورند، زیرا در صورتی که از این غذا استفاده کنند دزد یا بزهکار می‌شوند.

خبرگزاری فارس

(دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸) ۱۷:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها