دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۲۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۱۳۲۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
رییس اداره بازرگانی دماوند:

سالانه 70 درصد تولیدات دماوند صادر می شود

بخش عظیمی از تولیدات دماوند در بخش کشاورزی به کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می شود.

رییس اداره سازمان بازرگانی دماوند با بیان این مطلب گفت: مهمترین منابع صادراتی دماوند محصولات کشاورزی به خصوص سیب درختی است. در مجموع، دماوند بیش از هفت هزار هکتار باغ سیب دارد.

علی جعفری ادامه داد: سالهای قبل بیش از 70 درصد تولیدات سیب شهرستان صادر می شد اما امسال به دلیل تگرگ زدگی و دیگر بلایای طبیعی این میزان به 30 درصد تقلیل یافته است.

به گفته وی سیب، گیلاس و هلو از دیگر محصولات مهم صادراتی در بخش کشاورزی هستند. شیرآلات و مواد غذایی نیز از دیگر محصولات صادراتی این شهرستان به شمار می روند.

جعفری صادرات را زمینه ساز افزایش رقابت و کیفیت محصولات دانسته و افزود: صادرات موجب ایجاد رقابت در سطح بازارهای بین المللی می شود و به همین دلیل تولیدکنندگان برای ماندن در عرصه رقابت به دنبال استفاده از تکنولوژیها و استانداردهای روز تولید کالا رفته و از نیروهای متخصص استفاده می کنند.

وی درباره راه اندازی نقطه تجاری در دماوند عنوان کرد: تاکنون موفق به اجرای طرح نقطه تجاری نشده ایم اما با توجه به ضرورت وجود نقطه تجاری به دنبال تاسیس آن در شهرستان هستیم. وجود نقطه تجاری باعث می شود تجار و بازرگانان ضمن معرفی محصولاتشان بازارهای هدف خود را نیز به راحتی انتخاب کنند.

رییس اداره سازمان بازرگانی دماوند چشم انداز صادرات محصولات تولیدی این شهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به همکاری فرمانداری و نماینده شهرستان پیش بینی می کنم در آینده نزدیک پیشرفت خوبی در زمینه صادرات داشته باشیم.

(دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸) ۱۰:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها