چهارشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۸۸ / ۱۴:۴۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۱۳۱۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

چربی موجود در سوسیس و کالباس ناسالم است

0 7درصد کالری موجود در سوسیس و کالباس چربی و از مواد ناسالم و ضایعات گوشتی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا گفت: در تهیه سوسیس و کالباس از ضایعات گوشتی، دامهای مریض و قسمتهای غیربهداشتی و حرام دام استفاده می شود که به هیچ عنوان تامین کننده سلامتی نیست.

دکتر سیدحسن حسینی افزود: 70 درصد کالری موجود در سوسیس و کالباس چربی و از مواد ناسالم و ضایعات گوشتی است.

متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: مواد تشکیل دهنده سوسیس و کالباس 40 تا 90 درصد گوشت چرخ کرده است که برای به دست آوردن چنین حجمی، از ضایعات گوشتی مثل رگ و پی، پوست و نواحی غضروفی نیز استفاده می شود.

وی ادامه داد: معمولا در تهیه سوسیس و کالباس به جای گوشت مرغوب از چربی مختلف گوشت استفاده می شود، ضمن اینکه در طبخ آن نیز از روغنهای معمولی جامد با ترانس بالا استفاده می شود که بسیار مضر بوده و منجر به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

دکتر حسنی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار منتشر شده دفتر بهبود و تغذیه وزارت بهداشت، 63 درصد جمعیت مورد مطالعه در تهران چاق اند و اضافه وزن دارند، 24 درصد فشار خون، 54 درصد اختلالات چربی خون و 11 درصد دیابت دارند که مهمترین علل بروز آن گرایش به مصرف زیاد غذاهای فست فود، عدم تحرک و جایگزین شدن سوسیس و کالباس به جای نان و پنیر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: استفاده از برخی اعضای دام همچون ریه، طحال، مثانه، نخاع بافتهای غده ای، سنگدان، رگ و پی، پوست، گوشت کله و چربیهای احشایی در تولید فرآورده های گوشتی، سوسیس و کالباس ممنوع بوده و با کارخانه های مصرف کننده این اعضای دام توسط مراجع قانونی برخورد می شود./

(چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸) ۱۴:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها