شنبه / ۴ مهر ۱۳۸۸ / ۱۸:۵۵
سرویس : مشاورین صنایع غذایی
کد خبر : ۱۳۰۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس مشاورین صنایع غذایی
کارشناس صنایع غذایی:

سازمان استاندارد تنها متولی نظارت بر اجرای استاندارد است

کارشناس صنایع غذایی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور متولی نظارت بر اجرای استاندارد کالا و خدمات است.

محمد مصیبی افزود: یکی از مشکلات جدی که تاکنون فراروی واحدهای صنعتی فعال در حوزه صنایع غذایی و بهداشتی قرار داشته، اقدامات موازی دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: بازرسی‌های فنی، نمونه‌برداری از واحدهای تولید و مرکز عرضه، آموزش و تایید صلاحیت مسوولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، آزمون نمونه‌ها و اقدامات حقوقی علیه واحدهای تولیدی گوناگون از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد و تحقیقات فنی کشور از جمله این اقدامات است.

کارشناس صنایع غذایی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان اظهار کرد: این سبب شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری شورای عالی استاندارد مکلف شوند تا نظارت بر اجرای استاندارد کالا و خدمات، به استثنا دارو که برعهده وزارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است را صرفا به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران واگذار کرده و به نحوی که از زمان تصویب این قانون هیچ‌گونه کار موازی در این مورد انجام نپذیرد.

مصیبی تصریح کرد: طرح مذکور پس از اظهارنظر شورای نگهبان و بررسی مجدد در مجلس شورای اسلامی در تاریخ پنجم آبان ماه 1387 در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و در تاریخ سی ام آذر ماه 1387 توسط ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

وی اظهار امیدواری کرد که این اقدام بتواند گام موثری برای تسهیل در امر سرمایه گذاری و تولید خدمات موانع فراروی صنعتگران و تولیدکنندگان باشد.

(شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸) ۱۸:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها