سه شنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۴:۱۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۲۸۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

28هزار تن گوشت مرغ در سه ماهه اول سال 88 خریداری شد

مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان در سه ماهه اول سال 88، 28 هزار تن گوشت مرغ خریداری شده است.

مهندس حمید ورناصری مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام با اعلام این مطلب افزود: در سال جاری در روند خرید مرغ به دلیل حمایت از مصرف کننده متوقف و گوشت مرغ در بازار توزیع شد.
وی با اشاره به آغاز خرید مرغ به قیمت 2500 تومان در استان تهران و شهرستانها گفت: در سال 87، 128 هزار تن گوشت مرغ به قیمت 2500 تومان از مرغداران خریداری شده است.
ورناصری افزود: در راستای سیاستهای تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به خرید محصولاتی مثل گوشت قرمز و شیر نیز کرده است. در سال گذشته حدود 15 هزار تن گوشت قرمز از تولیدکنندگان داخلی خریداری شد. این روند در سال جاری نیز ادامه یافت.
وی میزان خرید شیر را بالغ بر 85 هزار لیتر دانست و خاطر نشان کرد: خرید شیر از اسفند ماه سال 87 شروغ شده و تا قبل از ماه مبارک رمضان ادامه یافت.
مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی قیمت خرید هر کیلو شیر در درب دامداری را 5039 ر یال اعلام کرد و افزود: هزینه حمل شیر تا کارخانجات فرآوری بوسیله شرکت پشتیبانی امور دام پرداخت شد. به دلیل قیمت مناسب اعلام شده، این طرح با استقبال تولیدکنندگان مواجه شد.

(سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸) ۱۴:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها