یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۳:۳۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۸۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
فرماندار استهبان

داشتن مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی از مطالبات به‌حق مردم شهرستان استهبان است

فرماندار شهرستان استهبان گفت: استهبان شهرستانی است که مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی ندارد و مسوولان باید عنایت ویژه ای در این خصوص داشته باشند .

به گزارش حاجی زاده از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان استهبان "محمد جواد اسلامی" افزود: درحال حاضر برای ایجاد چنین مرکزی در شهرستان می توان از ایستگاه هواشناسی استفاده نمود

وی گفت: البته دولت همکاری خوبی برای بهبود فعالیت های هواشناسی دراستهبان داشته است که امیدواریم مسوولان به این امر با توجه به اهمیت آن بیش از پیش توجه کنند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه بهبود فعالیت های هواشناسی استهبان اظهارداشت: ایجاد ایستگاه مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی نیاز به اعتبارات استانی و ملی دارد

فرمانداراستهبان در خصوص سامانه "آی سی ای"نیز گفت:به وسیله این سیستم به تمام سامانه ها در کشور متصل می شویم و در کل می توان گفت این سامانه به منظور جمع آوری اطلاعات هواشناسی به صورت خودکار توسط خطوط تلفن و دیتا می باشد.

اسلامی با بیان اینکه داشتن مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی از مطالبات به‌حق مردم شهرستان استهبان است افزود: توسعه بسیار زیاد پژوهش در دهه‌های اخیر منتهی به پیدایش علوم حاشیه‌ای شده است که با اتکا به پیشرفتهای رشته‌های مربوط، میدان را برای پژوهشها و روشهای مناسب آماده نموده‌اند. هواشناسی کشاورزی یا اگرومتئورولوژی یکی از این علوم حاشیه‌ای است که از تاثیرمتقابل عوامل هواشناسی و کشاورزی (گیاه و دام) بحث می‌نماید.

اسلامی تطبیق کلیه عملیات زراعی با ویژگی‌های شرایط جوی و در نتیجه استفاده از منابع اقلیمی به بهترین وجه را وظیفه اصلی هواشناسی کشاورزی و حیوانی (کمی و کیفی) اعلام کرد .

 فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به  ضرورت وجود مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی در این شهرستان  گفت : سال گذشته در جلسه ای با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و همچنین مسئولان استانی این موضوع مصوب شد که متآسفانه تا کنون اجرایی نشده است .

فرماندار شهرستان استهبان افزود :درهر حال یکی از مفید ترین گرایشهای علم هواشناسی، هواشناسی کشاورزی است که کاربرد آن در بخش کشاورزی از مرحله کاشت تا برداشت محصول و انبار کردن آن بسیار زیاد می‌باشد و در واقع کشاورزی نوین بدون مطالعه دایمی شرایط کشاورزی و اقلیمی و خاکشناسی قابل تصور نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد :امروزه اطلاعات مربوط به وضع رویش گیاهان، پیش بینی مقدار عملکردها، مقدار و دوره‌های آبیاری، تهیه دستور العملهای مربوط به حفاظت گیاهان در مقابل پدیده‌های نامساعد جوی (یخ بندیهای ، بادهای شدید، خشکسالی، دماهای زیاد) در ارتباط با هواشناسی کشاورزی می‌باشد،

اسلامی افزود : تحقیق در مورد تعدیل مصنوعی آب وهوا (ایجاد کمربندهای حفاظتی، آبیاریها، گلخانه‌ها) و هم چنین شرایط میکروکلیمائی ایجاد شده در پناهگاهها و فضاهای سربسته توسط متخصصین هواشناسی کشاورزی صورت می‌گیرد.


(یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸) ۱۳:۳۸
علیرضا
۱۳۹۲/۰۱/۱۸
5
0
0

این حق مردم استهبان و بهتره هر چه سریع تر انجام بشه


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها