چهارشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۰:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۲۴۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون برنامه ریزی استانداری تهران:

دامداری های بزرگ استان تهران می توانند واحد تولید فرآورده های لبنی تاسیس کنند

معاونت برنامه ریزی استانداری تهران از موافقت کارگروه صنعت و معدن استان تهران برای صدور مجوز تاسیس و بهره برداری واحدهای تولید فرآورده های لبنی در محل دامداری ها و گاوداری های با تولید بالای 15 تن شیر در روز خبر داد.

وحید کیارشی گفت: احداث واحدهای تولید فرآورده های لبنی که دارای حداقل 500 راس گاو یا 15 تن شیر تولیدی در روز هستند در محل گاوداری ها با رعایت کلیه مقررات زیست محیطی و بهداشتی و ضوابط دستگاه های اجرایی بلامانع است.
کیارشی افزود: واحدهای بسته بندی وتولید فرآورده های لبنی در اینگونه از مجتمع های دامداری تنها مجاز به فرآوری شیر از دامداری خود بوده و نمی توانند شیرهای تولیدی مجتمع های دیگر را بسته بندی یا فرآوری کنند.
کیارشی با بیان اینکه چهار هزار تن مصرف و نیاز روزانه شیر استان تهران گفت: دو هزار و 300 تن از نیاز استان در داخل استان تولید و هزار و 700 تن نیز از سایر استان ها تامین می شود.
معاون برنامه ریزی استانداری تهران تصریح کرد: استان تهران با وجود آنکه بزرگترین تولیدکننده شیر کشور است ولی همواره یکی از وارد کنندگان شیر از استان های دیگر نیز محسوب می شود.
کیارشی اظهار داشت: از تغییر کاربردی هر نوع سردخانه موجود به فعالیت هایی دیگر جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی با اعلام این خبر که در سفر دوم ریاست جمهوری و جلسه هیات دولت در استان تهران، احداث 11 شهرک صنعتی جدید مورد تصویب قرار گرفت، انتقال صنایع مزاحم و آلوده کننده در محدوده شهرها به شهرک های صنعتی را یک ضرورت خواند و خواستار ارایه راهکارهای تشویقی جدید برای انتقال اینگونه صنایع به شهرک های صنعتی شد.
وی استقرار صنعت در تهران را یک اقدام بسیار حساس، دارای پیچیدگی های بسیار و نیازمند بررسی های همه جانبه در این زمینه دانست و یادآور شد: دبیرخانه کارگروه صنعت و معدن برنامه اجرایی و ساماندهی حدود 11 هزار واحد تولیدی در 17 نقطه استقرار صنایع استان تهران را بررسی و اعلام کند.

(چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها