شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۸:۲۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۱۲۳۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ایران واردات میوه‌های بدون گواهینامه سلامت از پاکستان را ممنوع کرد

سازمان حفظ نباتات ایران در نامه ای به مقامات پاکستانی تداوم صادرات میوه این کشور به ایران را منوط به دریافت گواهینامه های سلامت کرد.

به نقل از روزنامه پاکستانی اینترنشنال نیوز‌، دولت ایران در نامه ای به وزارت مواد غذایی و کشاورزی پاکستان اعلام کرده است اجازه ورود محموله های میوه این کشور به ایران که فاقد گواهینامه سلامت باشند داده نخواهد شد.
در این نامه که به امضای مدیر سازمان حفظ نباتات ایران رسیده آمده است:« ایران به هیچ محموله حاوی میوه های تازه از پاکستان که فاقد اطلاعات مربوط به کامیون حمل کننده و کانتینرهای خنک کننده باشد اجازه ورود نخواهد داد».
بر اساس این گزارش میوه های تازه پاکستان-پرتغال و انبه- که از راه زمین وارد ایران می شوند فاقد گواهینامه ها و اطلاعات لازم بهداشتی هستند.
ایران صدور مجوز واردات میوه های پاکستانی به ایران را به دریافت گواهینامه سلامت منوط کرده است.
سفارت پاکستان در تهران نیز طی دو نامه به مقامات اسلام آباد نسبت به ایجاد محدودیت در صادرات میوه پاکستان به ایران در صورت فراهم نشدن شرایط خواسته شده ایران هشدار داده است.
ایران در سال 2006 بیش از 25 هزار تن پرتغال از پاکستان وارد کرد. این رقم در سال 2007 به 72 هزار تن افزایش یافت.در سال 2008 نیز 60 هزار تن پرتغال پاکستانی به ایران وارد شد.

(شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸) ۱۸:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها