شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۸۸ / ۱۱:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۱۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر جهاد کشاورزی:

سوادکوه سالم‌ترین محصولات کشاورزی مازندران را تولید می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه گفت: محصولات کشاورزی این شهرستان سالم‌ترین محصولات کشاورزی استان مازندران هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، اصغر خدادادی صبح امروز در جمع کشاورزان این شهرستان گفت: کشاورزان این شهرستان با بهره‌گیری از روش‌های غیرشیمیایی، کمترین مصرف سموم شیمیایی استان مازندران را به خود اختصاص داده‌اند.
وی افزود: شهرستان سوادکوه به علت استفاده بسیار کم از سموم شیمیایی سالم‌ترین محصولات کشاورزی شهرستان‌های استان مازندران را به خود اختصاص داده است.
وی از شهرستان سوادکوه به‌ عنوان منطقه‌ای مناسب با آب و هوایی متمایز برای کشت محصولات دانست و اظهار داشت: این منطقه قابلیت کشت 36 نوع محصول کشاورزی را دارد.
خدادادی به وسعت 150 هزار هکتاری جنگل در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و گفت: جنگل‌های این شهرستان 20 درصد از جنگل‌های اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه از 127 هزار هکتار مرتع در این شهرستان که شامل حدود 20 درصد از مراتع استان مازندران است به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان برای ترویج فعالیت‌هایی در زمینه دامپروری برشمرد.
به گفته وی وجود چهار کارخانه بزرگ صنایع تبدیلی شیر در شهرستان سوادکوه حاکی از وجود توانایی‌های خوب پرورش دام به ‌ویژه گاو برای رشد این صنایع است.
خدادادی اظهارداشت: کارخانه‌های صنایع تبدیلی شیر شهرستان سوادکوه روزانه به 400 تن شیر نیاز دارند که تنها 30 تن آن در منطقه تولید می‌شود.
وی گفت: در حالی که با فراهم آوردن بسترهای لازم برای رشد و ترویج دامپروری به ‌ویژه پرورش گاو می‌توان زمینه خودکفایی کارخانه‌های صنایع تبدیلی سوادکوه به شهرها و استان‌های دیگر را فراهم آورد.

(شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها