سه شنبه / ۹ تیر ۱۳۸۸ / ۱۲:۵۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۱۱۹۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
فرماندار بردسیر:

بزرگ‌ترین کارخانه گلاب‌گیری جهان در بردسیر قرار دارد

فرماندار بردسیر گفت: بزرگ‌ترین کارخانه گلاب‌گیری جهان در بردسیر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم غنچه‌پور دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین جشنواره گل و گلاب بردسیر اظهار داشت: در نخستین جشنواره گل و گلاب قریب 600 نفر شرکت کردند و با توجه به جمعیت کم در یک سالن کوچک برگزار شد، اما دومین جشنواره با استقبال با شکوه مردم روبه‌رو شد و قریب 13 هزار نفر در آن حضور داشتند و فرهنگ اصیل برقراری روابط عاطفی مردم با طبیعت زمینه حضور چند هزار نفری را فراهم کرد.
وی افزود: در سال گذشته در برگزاری جشنواره نقاط ضعفی داشتیم و امسال تلاش کردیم، دامنه نقاط ضعف را کاهش دهیم و با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه و بالا بردن روحیه نشاط در مردم حرکت کنیم.
غنچه‌پور با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری این جشنواره در لاله‌زار گفت: تاثیرات زیربنایی خوبی را شاهد هستیم و در روزهای تعطیل هیچ فضای گردشگری در این مناطق برای اقامت خالی نیست و برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب شد تا صنعت گردشگری در بردسیر خوب شکل گیرد و اکنون درآمد سایه درختان برای کشاورزان آن منطقه بیشتر از درآمد میوه آنها است.
وی افزود: بالارفتن ارزش افزوده منطقه به میزان چند صد برابر، خرید باغ‌های آن مناطق توسط سرمایه‌داران، توجه مسولان استانی به جاده‌های روستایی، احداث پارکینگ‌ها، برگشت مهاجران روستایی از شهر و احداث کمپینگ‌ها از دیگر خیرات و برکات برگزاری جشنواره گل و گلاب در لاله‌زار است.
غنچه‌پور خاطرنشان کرد: در سال جاری تلاش کردیم تا نقاط ضعفی که در سال گذشته از جمله گره‌های ترافیکی، نقاط حادثه خیز و ... را شناسایی و برطرف کنیم و از یک روز قبل از برگزاری جشنواره کمپ‌های امدادی توسط هلال احمر، بسیج و نیروی انتظامی در بحث راهنمایی و امداد گردشگران دایر است.
وی افزود: در سال گذشته برای 5 هزار نفر پیش‌بینی غذا کرده بودیم و با ازدحام جمعیت نتوانستیم آن را به خوبی در میان مردم توزیع کنیم، اما امسال تدابیر خاصی را در این زمینه اندیشید‌ه‌ایم و از همه گردشگران تقاضا داریم، امکانات اقامتی و غذایی را به همراه خود داشته باشند و ما همه امکانات را برای آنها بسیج می‌کنیم.
فرماندار بردسیر گفت: گلاب به‌ عنوان شاخص اصلی منطقه لاله‌زار بردسیر است و تنها گلاب ارگانیک ایران است که مشتریانی از کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان دارد و تقاضای خارجی پنج برابر میزان عرضه است.
وی ادامه داد: در شهرستان بردسیر 2 هزار و 250 هکتار زمین زیر کشت گل داریم که از هر سه تن گل یک تن گلاب یک آتشه و دو تن گلاب دو آتشه برداشت می‌شود و همچنین از هر کیلو گل یک لیتر گلاب با قیمت یک‌هزار و 200 تومان و از هر هشت تا 10 تن یک لیتر اسانس که قیمت آن هشت تا 10 هزار دلار در کشورهای اروپایی فروخته می‌شود، تولید داریم و در آینده‌ نزدیک خودمان آن را به عطر و اسانس تبدیل می‌کنیم.
غنچه‌پور خاطرنشان کرد: هر ساله در یک دوره 45 روزه معادل یک‌هزار و 845 نفر مشغول به گل‌چینی در منطقه هستند و کشاورزان 6 میلیارد تومان گل به کارخانه‌ها می‌فروشند.
وی تصریح کرد: شهرستان بردسیر بهترین موقعیت استراتژیک را در استان کرمان با 55 کیلومتر فاصله از مرکز استان در جنوب‌غرب قرار دارد و با جاده‌های اتوبان، ترانزیت، آب و هوای خوب و متعادل، زیرساخت‌های کامل و از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است و از لحاظ گردشگری مناطقی از جمله بیدخون، رودخانه شاهزاده عباس، مادون، بیدوئیه و ... را دارا است.

(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸) ۱۲:۵۲
ا
۱۳۹۵/۰۹/۲۴
5
0
0

احسنت


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها