پنج شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۲۰
سرویس : خواندنی های
کد خبر : ۱۱۷۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خواندنی های

یک کشاورز نمونه توانست 5 برابر در یک هکتار انگور تولید کند

یک کشاورز نمونه‌ گفت: در حالی که میانگین برداشت انگور در کشور 25 تن در هکتار است، توانستم با به کارگیری اصول فنی 125 تن انگور در هکتار تولید کنم.


محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: در حالی‌که میانگین تولید انگور در کشور 25 تن در هکتار است، با رعایت مسائل علمی و تحقیقی توانستم 125 تن در هکتار یعنی 5 برابر میانگین کشور تولید کنم.
این کشاورز نمونه‌ کشوری از سمنان افزود: راز موفقیتم، آبیاری به موقع، سم، کود و هرس به موقع باغ و مبارزه با علف‌های هرز و نیز شرکت در کلاس‌های ترویجی و به کارگیری توصیه کارشناسان است.
وی افزود: 30 رقم انگور در منطقه سمنان کاشته می‌شود که انگورهای من از رقم صادراتی سرخ فخری، شاهرودی و عسگری است که هم به صورت تازه‌خوری و هم برای صادرات و نگهداری 6 ماه در سردخانه قابل استفاده است.
جعفری افزود: انگور لعل، سیاه‌لعل، خلیلی سرخ، خلیلی سفید، شاهانی، یاقوتی، بندو، دیشویی، رازوقی، سرخ صحابی، فخری، ریش‌بابا، عسگری کاشمر و کشمشی در این منطقه تولید می‌شود.
وی افزود: هرس به موقع قسمتی از باغ قبل از عید و بخشی بعد از عید انجام می‌شود، همچنین در موقع بریدن هرس، حداقل 40 بند روی تاک انگور باقی می‌ماند، تا بتواند جوانه بزند و استفاده از کود گوگرد و ریزمغزی باعث افزایش عملکرد می‌شود.
این کشاورز نمونه‌ دارای 50 سال سن و تحصیلات در سطح کلاس ششم ابتدایی است. وی دارای 15 هکتار زمین است که 5 هکتار آن به کشت انگور اختصاص یافته و بقیه زیر کشت زراعت جو، گندم و صیفی‌جات قرار دارد.

(پنج شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۸) ۱۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها