دوشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۶۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرعامل شرکت جوانه خراسان خبر داد

سرمایه‌گذاری شرکت جوانه خراسان روی مکمل‌های غذایی دام و طیور چابهار

مدیرعامل شرکت جوانه خراسان گفت: شرکت جوانه خراسان در زمینه مکمل‌های غذایی دام و طیور در منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به نقل از روابط عمومی منطقه تجاری- صنعتی چابهار، محمد ‌رضاخبیری اظهار داشت: این شرکت با همکاری سرمایه‌گذاران خارج از کشور در فاز نخست با راه‌اندازی خط تولید می‌تواند هزار تن کلین کلراید و یک‌هزار و 500 تن مکمل ویتامین در سال تولید و به داخل کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کند.
وی افزود: این خط تولید در مدت زمان یک‌سال با هزینه‌ای بیش از 20 میلیارد ریال راه‌اندازی و 85 درصد مواد اولیه کارخانه از داخل کشور و 15 درصد آن از خارج کشور وارد می‌شود که با آغاز به‌ کار آن، زمینه ایجاد اشتغال به صورت مستقیم برای 25 نفر فراهم می‌شود.
خبیری اضافه کرد: با توجه به وجود مزارع پرورش میگو در چابهار و نیاز آنها به فرآورده‌های دامی آبزیان، در حال مطالعه برای راه‌اندازی خط تولید برای مصرف آبزیان به ویژه میگو هستیم.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با اشاره به برنامه‌های پنج ساله توسعه کلان منطقه آزاد چابهار، گفت: توسعه اسکله‌ها از ظرفیت 5/2 میلیون تن به 5/6 میلیون تن، اتصال چابهار به خط راه‌آهن تا مرز سرخس، احداث و راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی چابهار، انتقال گاز عسلویه و نیز احداث نیروگاه‌های جدید برق، از جمله پروژه‌ها و اقدامات زیربنایی هستند که در طول این مدت آماده بهره‌برداری شده و هرگونه سرمایه‌گذاری را در منطقه آزاد چابهار بیش از پیش سودآور می‌کند.
محمد طاهر باقری‌زاده افزود: با آماده شدن زیر‌ساخت‌های لازم برای امر سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شبکه حمل و نقل بین‌المللی از مسیر چابهار پیش‌بینی می‌شود، سالانه بین 50 تا 60 میلیون تن کالا در کشورهای مختلف منطقه وجود دارد که لازم است به کشورهای مورد نظر آنان از مسیر چابهار ترانزیت شود.
وی بر ضرورت راه‌اندازی کارخانه تولید مکمل‌های غذایی دام و طیور با توجه به ظرفیت‌های شیلاتی در چابهار تاکید و تصریح کرد: وجود 160 نوع آبزی در چابهار، امکان صید 600 تن از این آبزیان و نیز استحصال دو نوبت در سال از مزارع پرورش میگو از جمله مواردی است که نیاز به فرآورده‌های دامی را دو چندان می‌کند.

(دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸) ۱۳:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها