شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۵۸۷۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس اقتصاد
رئیس خانه تجاری ایران و داغستان خبرداد:

توانمندی صادرات محصولات با کیفیت مازندران را به داغستان روسیه داریم.

حسن افراخته با بیان اینکه می توانیم زمینه صادرات محصولات با کیفیت مازندران را به داغستان مهیا کنیم، خاطر نشان کرد: روابط تجاری بسیار خوبی با جمهوری داغستان روسیه برقرار کرده ایم که نتیجه آن عقد چندین قرارداد مهم با این منطقه مهم در فدراسیون روسیه بوده است.

وی در رابطه با همکاری هایی که در زمینه ها و امکانات مختلف انجام شد، بیان کرد: از جمله امکاناتی که در عقد قرارداد صورت گرفت، واگذاری زمین برای احداث و راه اندازی کارخانه های مهم با محوریت کشاورزی و صنعتی، همچنین در خصوص کشاورزی، کاشت و تولید برنج و دیگر محصولات کشاورزی نیز زمین هایی که اراضی آن در حد ۲۵۰۰ هکتار است، به ما تلق گرفت.
 
 
شایان ذکر است؛ رئیس خانه تجاری ایران داغستان در راستای هلیدینگ لزیر افزود: هلدینگ لزیر یک مجموعه تولیدی چند منظوره کشاورزی است که در حوزه آبزیان و کشاورزی فعالیت دارد و محصولات آن شامل گوشت انواع ماهی و خاویار است.
 
حسن افراخته با بیان اینکه بسترهای زیادی را برای عقد قراردادهای تجاری در داغستان ایجاد کرده ایم؛ اظهار کرد: تحت پوشش هلدینگ لزیر توانسته ایم چندین قرارداد مهم در زمینه ی فروش محصولات و انتقال تکنولوژی به جمهوری داغستان فدراسیون روسیه صورت دهیم.
 
لازم به ذکر است؛ خانه تجاری ایران داغستان در یک مجموعه ۵ هزار متری است که بالغ بر هزار و ۵۰۰ متر آن آفیس است، سالن هایی که به بیزنس ایران و روسیه اختصاص داده شده و ما در آنجا پلتفرمی قرار دارد که حدود ۱۵ نفر اپراتور داشته و کالاهای ایرانی را به کشورهای دیگر پرزنت می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه جمهوری داغستان همکاری بسیار مناسبی با خانه تجاری ایران و داغستان دارد، تصریح کرد: امکانات بسیار مناسبی توسط شخص رئیس جمهور، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد داغستان روسیه در اختیار ما قرار گرفته به طوری که هم اکنون یک فضای نمایشگاهی دائم به مساحت یک هزار و 500 متر جهت ارائه محصولات ایرانی در ماخاچ کالای داغستان در اختیار داریم.
 
مدیرعامل هلدینگ لزیر با اشاره به عقد قرارداد استقرار یک کارخانه شالیکوبی در داغستان روسیه گفت: این قرارداد نهایی شده و در روزهای آینده متخصصان ایرانی یک کارخانه شالیکوبی که حجم بالایی برنج تولید می کند در داغستان مستقر می کنند.
 
وی ادامه داد: هلیدینگ لزیر، با کمپانی لزیر روسیه در حوزه CIA آسیا مرکزی دارند و از این طریق می‌توانند کالاهای ایرانی را به کشورها صادر کنند و در حال حاضر نیز مشغول به صادرات هستند؛ اکنون از مازندران آبزیان و خاویار نیز صادر می‌کنیم.
 
وی در ادامه در مورد عقد قرارداد با شرکت آکند شیمی خزر ساری نیز گفت: اخیرا نیز جهت صادرات انواع مواد شوینده با شرکت آکند شیمی خزر قراردادی را امضا کردیم که به زودی این محصولات به داغستان روسیه صادر می شود.
 
این تاجر سرشناس مازندرانی با بیان اینکه معاون نماینده رئیس جمهور داغستان در ایران همکاری بسیار مناسبی با ما در عقد قرارداد ها دارد؛ تصریح کرد: در اکثر قراردادهای که با تولیدکنندگان و تجار داشته ایم آقای آندری تانایوف نماینده و معاون رئیس جمهور داغستان در ایران حضور داشته و شخصا از این معاملات تجاری جهت گسترش روابط ایران و داغستان حمایت ویژه داشته است.
(شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲) ۱۷:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها