دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۱۵۵۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های لبنی

ارزیابی و رتبه‌بندی واحد‌های لبنیات سنتی در راستای ارتقای سلامت

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اجرای طرح مشترک ارزیابی و رتبه بندی بهداشت واحدهای لبنیات سنتی خبر داد.

محسن فرهادی،معاون مرکز سلامت محیط و کار گفت : طرح ارزیابی و رتبه‌بندی واحد‌های لبنیات سنتی به صورت مشترک و در قالب تفاهمنامه همکاری بین مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات سنتی تهران و مدیریت طرح دفاتر خدمات سلامت بر اساس دستورالعمل ابلاغی مرکز سلامت محیط و کار پس از انجام مرحله آزمایشی در بهار ۱۴۰۲ با صدور اولین گواهینامه رتبه بندی در خرداد کلید خورد و در گام نخست در سطح کلانشهر تهران با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات سنتی و دفاتر خدمات سلامت توسعه می‌یابد.
 
به گفته وی، هدف از اجرای طرح ایجاد فضای رقابت مثبت و سلامت محور بین واحد‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده لبنیات سنتی، اطمینان بخشی مصرف‌کنندگان از سلامت محصولات، ایجاد امکان رصد و نظارت بهداشتی واحد‌های تولید و عرضه لبنیات سنتی توسط مشتریان و پایش و نظارت بهداشتی مستمر در واحد‌های شرکت‌کننده در طرح و ارتقای سلامت عمومی است.
 
معاون مرکز سلامت محیط و کار، حضور در این طرح برای واحد‌های صنفی لبنیات سنتی مجاز را اختیاری دانست و گفت: واحد‌های هدف این طرح در حال حاضر ۲۰۰۰ واحد لبنیات سنتی کلانشهر تهران هستند که در دو گروه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فعالیت دارند و در فاز اول بر اساس اولویت‌بندی اتحادیه، واحد‌های تولیدی مجاز لبنیات سنتی در طرح مشارکت خواهند داشت.
 
مهندس فرهادی ادامه داد: فرایند ارزیابی شرایط بهداشتی و نمونه برداری از محصولات زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی و توسط دفاتر خدمات سلامت انجام و بر اساس تایید اتحادیه و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، گواهی رتبه بندی واحد صادر می‌شود. هر واحد مجاز نیز بر اساس ارزیابی شرایط بهداشتی، می‌تواند حائز رتبه‌های طلایی، نقره‌ای یا برنزی شود.
(دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها