جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۱۱۵۴۱۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فراورده های روغنی

روغن های نسل سوم در گروه صنعتی مدلل با برند غنچه پلاس به بازار معرفی خواهند شد

روغن نسل سوم ، نسل روغن های هدفمند و عملگراست، یعنی روغن هایی که نه تنها نیازهای پایه را رفع نموده و بی ضرر هستند بلکه دارای یک یا چند ویژگی سلامتی بخش نیز در بدن خواهند بود.

رضا تفضلی مدیر کنترل کیفیت روغن غنچه
 
 
تغییرات و نــوآوری اغلب با ایده و نظریــه ای آغــاز و در ادامه به اکتشــاف، طراحی و توسعه ختم می گردد.
در مقیــاس کوچک ، ســازمان ها و شــرکت ها با ایجاد فرهنگ نوآوری بقــای خود را تضمین می نمایند و در مقیــاس بزرگتر، در بهبود زندگی شــهروندان سهمی خواهند داشت.

 

گروه صنعتی مدلل نیز در تلاش اســت با تقویت فرهنــگ نوآوری ســازمان و تمرکز بــر محصولات ســلامت محور، علاوه بر ورود به بازارهای جدید ســهم خود را در
شــکوفایی صنعت روغن و آبادانی کشور ایفا نماید.

 

از اینــرو طراحی و تولید نســل ســوم روغن ها، بــا ویژگی ها اختصاصی و سالمتی بخش دراین مجموعه پایه گذاری و آغاز شــده است .

 

 نسل سوم و غنچه پلاس
قصه روغــن نباتــی در ایران از دهه 30 به بعد آغاز شد. زمانیکه جمعیت کشــور بــا افزایش قابل توجهــی مواجه و روغــن حیوانی دیگــر بــه تنهایــی جوابگــوی نیاز مردم نبــود و بــه تبعیت از کشورهای توســعه یافته آن زمان لازم بود روغن نباتی وارد فرهنگ پخت و پز مردم ایران نیز بشود.
پس بــرای اینکه ایــن فرآورده جدید مــورد پذیرش مــردم قرار گیرد ، بایــد بافتی جامد و رنگ و ظاهری مانند روغن های حیوانی به خود می گرفت و بدین ترتیب
نسل اول روغن های گیاهی شکل گرفت.

 

یعنــی روغــن هــای جامــد هیدروژنه با رنــگ متمایل به زرد که نزدیک بــه چند دهــه مورد استفاده مردم قرار گرفت.
اما تحقیقات تدریجی کشورهای پیشرفته بر روی روغن های نباتی هیدروژنــه بلالخره انتشــار یافت و مراجع معتبر علمــی دنیا اعلام نمودند روغن هــای گیاهی در اثر
هیدروژناســیون واجد اسیدهای چــرب نوپدیــدی تحــت عنوان اسیدهای چرب ترانس می شوند کــه در طبیعت وجود نداشــته وً  به همین دلیل بدن آن را
اساســا به عنوان غذا تلقی ننموده و حتی موجب فعال شــدن واکنش های دفاعی بدن نیز می گردد.لذا مضرات آن برای سالمتی به اثبات رسیده و می بایست هر چه سریعتر از روغن های نباتی حذف گردد.

 

بدین ترتیب نســل دوم روغنها یعنــی روغن هــای نیمــه جامد بدون ترانس، ســرخ کردنی ها و انــواع روغن های مایع در بســته بندی هــای خانوار ظهــور نموده
و در حال حاضــر نیز عمده روغن های مصرفی مردم جامعه، روغن های نســل دوم می باشند. روغن های نیمه جامــد بدون ترانس در کشور ما در ســال ،1386 اولین
مرتبه درگــروه صنعتی مدلل و با برندهای غنچه و نــازگل به بازار تقدیم شد.
امــا از آنجائیکه علــم و دانش هیچگاه ساکن نمی ماند و همواره پویاســت ایده ی ســاخت روغن های نسل ســوم در گروه صنعتی مدلل شکل گرفت.
نسل ســوم، نســل روغن های هدفمنــد و عملگراســت، یعنی روغن هایی که نــه تنها نیازهای پایــه را رفــع نمــوده و بی ضرر هســتند بلکه دارای یک یا چند ویژگی سلامتی بخش نیز در بدن خواهند بود.
روغن های نســل سوم در گروه صنعتی مدلل با برند غنچه پلاس به بازار معرفی خواهند شد.

 

روغن آفتابگردان حاوی توکوفرول

  اغلب روغنهــای گیاهی را بدون عملیات تصفیه نمی توان مصرف نمود زیرا ناخالصی ها موجب طعم و بوی نامطلوب ، تیرگی و کاهش پایداری در فرایندهــای حرارتی می گردند .

امــا فراینــد تصفیــه ، علیرغم تمــام مزایا و فوایدی کــه بهمراه دارد ، ناگزیر موجب حذف برخی ترکیبــات مغــذی و مفیدی می گردد کــه طبیعــت در دانه های
روغنی جــای داده اســت . یک دســته از این ترکیبات توکوفرول ها هستند
آلفا ، بتا ، گاما و دلتا توکوفرول ، هم بعنوان ویتامین و هم بعنوان آنتی اکسیدان ، بسیاری از فعالیت های حیاتــی و یا ایمنــی بدن را امکانپذیر می سازند .
محافظت ســلول هــا در برابر رادیکال هــای آزاد ، خواص ضد ســرطانی ، کاهش خطر آلزایمر و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تنها بخشــی از فواید این ریز مغذی ها بوده و بهمین دلیل به آن" اکسیر جوانی " لقب داده اند .
ازهمیــن رو در گــروه صنعتی مدلل ، پس ازبررسی و تحقیقات متعــدد درخصــوص میــزان توکوفرول روغنهای خانوار موجود دربازار ، جایگزینــی و جبران آن را پس ازعملیــات تصفیه ضروری دانســته و روغــن آفتابگــردان که بدلیــل طعم و بــوی مطلوب ،پرطرفدارتریــن روغــن مصارف خانوار دنیا و همچنین کشــورمان محسوب می شــود بعنوان اولین محصول مورد نظر، انتخاب شده و پس از یکســال فعالیت تحقیقاتی و توفیــق در تمامی تســت های مانــدگاری و عملکــردی ، بدون استفاده از آنتی اکسیدان سنتزی و صرفا تقویت شــده با توکوفرول تقدیم مردم کشور گردیده است .
روغن آفتابگــردان توکوفرول با برند غنچه پلاس که بدلیل خواص ســلامتی بخش هماننــد روغن سرخ کردنی اســمارت بالانس و مارگارین پخت و پز غنچه پلاس نماینــده ای از روغن های نســل سوم محسوب می گردد در 2سال گذشته مورد اســتقبال گسترده مــردم عزیزکشــورمان نیــز قرار گرفته است .
(جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲) ۱۰:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها