جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۱۱۵۴۱۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
لادن ملکی مدیر اجرایی نمایشگاه ایران آگروفود

برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی با حضور 825 مشارکت کننده داخلی و خارجی در 70 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی

سی امین نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود امسال با مشارکت و استقبال گسترده تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی گشایش یافت.

لادن ملکی قائم مقام مدیرعامل شــرکت پالار ســامانه و مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایــع وابســته، از برگزارکنندگان موفــق و صاحــب ســبک رویدادهــای نمایشگاهی اســت که موفق شده نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود را به یک برند معتبر جهانی تبدیل کند.
 ایــن نمایشــگاه از اولین دوره در ســال 1373 بصورت مستمر توسط شرکت پالار سامانه و شــرکای تجاری خارجی ایشان، و با همکاری شرکت ســهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران و اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران بصورت سالیانه برگزار شده است و سی امین نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود امسال با مشارکت و استقبال گســترده تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است.

 

لادن ملکــی مدیــر اجرایــی شــرکت پالارسامانه در گفت و گویی با نشریه اقتصاد و نمایشگاه، با اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد، گفت: نمایشــگاه بین المللی ایران آگروفــود 1402 بــا حضور 698 شــرکت و واحد تولیــدی داخلی و 127 شــرکت و نمایندگی خارجی در فضایی به وسعت 70 هزار متر مربع تا روز 29 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است.
 
مدیر اجرایی شرکت پالارسامانه با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشــگاه بین المللی ایران آگروفــود تصریح کرد: با توجه به اهمیت مواد غذایــی و نقش منحصر به فرد آن در حیات انسانی و روابط اجتماعی، و همچنین به دلیل افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشــورمان که تامین کننده مواد اولیه صنایع تبدیلی و غذایی محسوب می شود، اهمیت صنایع تبدیلی، بسته بندی و نگهداری محصولات غذایــی نیز افزایش یافته است.

 

وی افزود: با بهره گیری از تحقیقات و دانش فنی روز و منابع خدادادی، این صنایع تلاش می کنند تا همگام با رشد تولید، فعالیتهای گسترده ای در این زمینه داشته باشند.
وی گفــت: برگــزاری نمایشــگاههای بین المللی تخصصی در زمینه صنایع تبدیلی، بســته بندی و نگهداری محصولات غذایی، یکی از بهتریــن راهکارها برای انتقال دانش فنی روز، تبــادل اطلاعات و بازاریابی در این صنعت اســت. این نمایشــگاه ها می توانند منجر به رشد و ارتقاء کیفیت و کمیت تولید در کشورمان و در راســتای توسعه صادرات غیرنفتی عمل نماینــد. همچنین، برگزاری چنین نمایشگاههایی می تواند بستر مناسبی برای ارائه توان و ظرفیــت تولید و صادرات کشورمان و نوآوریها و تازه های بازار در ایران به تجار و بازرگانان خارجی فراهم سازد.

 

وی افزود: با توجه بــه اهمیت موضوعات فوق، نمایشگاههای بین المللی تخصصی در حوزه صنایع تبدیلی، بسته بندی و نگهداری محصولات غذایی باید بــه صورت دوره ای و بهبود یافته برگزار شوند. این نمایشگاهها باید به عنوان پلی بین تولیدکنندگان، متخصصان، تجار و بازرگانان عمل کنند و فرصت مناسبی برای ارتقاء دانش فنی، تبــادل تجربیات و ایجاد ارتباطــات تجاری باشــند. بنابراین، برگزاری نمایشگاههای بین المللی تخصصی در این زمینه می تواند به رشد و توسعه این صنعت در کشورمان کمک کرده و ارتباطات تجاری بین کشــورمان و ســایر کشورها را تقویــت نماید. وی تصریح کرد: نمایشــگاه امسال با استقبال بسیار بالای تولیدکنندگان داخلی نیز همراه بوده اســت. وی در ادامه گفــت: شــرکت کنندگان و تولیدکنندگان برجسته داخلی، آخرین دستاوردهای خود را در زمینــه فرآورده ها و محصولات غذایی، صنایع تبدیلی، ماشــین آلات، تجهیزات و تکنولوژیهای صنایع غذایی، بسته بندی و واحدهای تحقیقاتی و پژوهشــی به نمایش مــی گذارند. ایــن فرصــت منحصربه فرد، دست اندرکاران و متخصصان را قادر می سازد تا این دســتاوردها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و از آنها بهره برداری کنند.
ملکی بیان داشــت: این رویــداد فرصتی فراهم می کند تــا تولیدکنندگان بتوانند به صورت مســتقیم با متخصصین در ارتباط باشند و در محیطی مناسب برای تبادل نظر و همکاری قرار گیرند.

 

سالن های برگزاری نمایشگاه
 
ملکی با اشــاره به موضوعات و گروههای کالایی مخاطب نمایشگاه گفت: کلیه کالاها، فرآورده ها و محصوالات، فناوری و ماشــین آلات مربوطه به صنایع کشــاورزی و غذائی در ســه گروه کلایی فود، فودتک و آگرو در ســالن هــای ،7،6،5 8 - ،9 10 - ،11 ،18 22 - ،20 ،27 A،31 B،31 ،35 ،38 A،38 B،38 -40A،40 -41B،41 دو طبقه خلیج فارس و فضای باز ســالن های یادشده در این رویــداد در معرض دیــد بازدیدکنندگان و مخاطبان قرار داده می شود.
 
ملکی در ادامه با اشــاره به حضور گســترده شرکت های خارجی در نمایشــگاه ایران آگروفود اظهار داشت: شرکت کنندگان خارجی با تلاشهای مستمر برگزارکننده و شریک تجاری خارجی این نمایشگاه بار دیگر بصورت گسترده از 15 کشــور اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان،برزیل، تایلند، ترکیه، چین، دانمارک، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، لهستان، هلند و هند درقالب پاویون رســمی یا مشارکت گروهی در نمایشــگاه ایران آگروفود 2023 حضور خواهند یافت.

 

مدیر اجرایی شرکت پالار سامانه تصریح کرد: این نمایشــگاه با اهدافــی چون ارتقاء سطح دانش فنی و فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات و تم های نمایشگاه، معرفی توانمندی ها و پیشرفت های کشورمان در زمینه های صنعت موضوعی نمایشگاه، ارتقاء سطح مبالات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشــور، آشنائی شرکت کننــدگان و بازدیدکننــدگان متخصص از نمایشگاه با آخرین دست آوردهای علمی و صنعتی شرکت کنندگان و تولید کنندگان داخلی و خارجــی در زمینه های موضوعی نمایشگاه، تشویق و ترغیب تولید کنندگان برای رقابت ســالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا جهت ارتباط مســتقیم تولید کنندگان با متخصصیــن برگزار می شود.
 
مدیر اجرایی شرکت پالار سامانه گفت: حضور گسترده و هدفمند مجدد تشکل ها و انجمن های فعال صنایع غذائی با اعضای زیر مجموعه خود بطــور اخص انجمن ملی خرمای ایران، انجمن ارگانیک ایران، انجمن ماشین ســازان صنایع غذائی ایران بصورت گروهی در ســالنهای اختصاصــی و حضور کانون انجمن های صنایــع غذائی ایران در قالب پاویــون اختصاصــی از ویژگی های ارزشمند این نمایشگاه است.
 
وی افزود: برپایی پاویون شرکتهای دانش بنیان و اســتارتاپ ها نیز توســط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری قطعا همچون همیشــه بر غنای این نمایشــگاه خواهد افزود.
ملکــی در پایان بــا بیان اینکــه یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه بازدید حداکثری متخصصان و دست اندرکاران و نشست های تخصصی در قالب مذاکرات) )B2B در این گردهمائی 4 روزه اســت؛ افــزود: برگزاری همایش ها و نشســت هــای تخصصی در رابطه با صنعت موضوعی نمایشگاه و پذیرش هیاتهــای تجاری تحت نظــارت تخصصی سازمان توســعه تجارت ایران از برنامه های این نمایشگاه است.
(جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲) ۰۸:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها