شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۲:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۳۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیرعامل اتحادیه چایکاران

برداشت چین اول چای به نیمه رسید

55درصد برگ سبز چای از باغهای چای­خیز در استانهای شمالی کشور برداشت شد

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: برداشت برگ سبز چای از 32 هزار هکتار باغهای چای که به طور عمده در اراضی شیب­دار استانهای گیلان و مازندران قرار دارند به نیمه رسیده است و تا یک هفته آینده خاتمه خواهد یافت.

ایرج هوسمی افزود: 55 درصد برگ سبزهای برداشت شده از چین نخست چای تحویل کارخانه­های چایسازی شده و روند تحویل برگ سبز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: چین اول برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 تا 35 درصد کاهش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سال گذشته 60 هزار تن برگ سبز چای در چین نخست بهره­برداری شد که انتظار می‌رود به علت سرمازدگی فروردین امسال این حجم به 40 هزار تن کاهش یابد.

هوسمی از تاخیر 15 روزه برداشت خبر داد و گفت: برودت هوا و آماده نبودن انبار کارخانه­ها، برداشت برگ سبز چای را با تاخیر 15 روزه روبرو کرد که امکان حذف یک دوره برداشت را در بر خواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه چایکاران کشور تصریح کرد: هرچند تعداد کارخانه‌های تحویل‌گیرنده چای در روزهای نخست به اندازه کافی نبود اما در زمان حاضر اکثر کارخانه­ها با فشار مسئولین بازگشایی و در حال تحویل­گیری برگ سبز چای هستند.

وی اظهار داشت: تحویل بیش از ظرفیت کارخانه­ها منجر به افت کیفیت چای استحصالی می­شود. لذا کارخانه­ها باید از تحویل شتابزده و خارج از ظرفیت خود خودداری کنند./

 

 

(شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها