چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۲۳۹۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

افزایش قیمت مرغ در کردستان تکذیب شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، قیمت هر کیلو گوشت مرغ در استان را ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مرغ نه تنها افزایش نیافته است بلکه با سه هزار و ۳۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب کشوری به بازار عرض شده است.

پوریا شهسواری اظهار داشت: برنامه‌ افزایش قیمت مواد پروتئینی هم چون گوشت مرغ در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار ندارد و هیچ افزایش قیمتی در استان گزارش نشده است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به جهش جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان در مهر ماه سال جاری که چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در استان هستیم.
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه قیمت روزانه گوشت مرغ نباید از نرخ مصوب ۶۳ هزار تومان اعلام شده بیشتر باشد، گفت: از دیروز تا امروز هر کیلوگرم گوشت مرغ در کردستان با قیمت ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده رسیده است هر چند ممکن است قیمت ها تا زیر قیمت مصوب در نوسان باشد.
 
شهسواری با اشاره به اینکه عرضه مرغ در بازار استان افزایش یافته و همین موضوع منجر به کاهش قیمت آن شده است، یادآور شد: علاوه بر تامین سرانه مصرف گوشت مرغ در استان، مازاد تولید این محصول را به استان های دیگر صادر می کنیم.
 
۷۰۱ واحد مرغداری فعال با ظرفیت بیش از ۱۴.۵ میلیون قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ در کردستان وجود دارد.
(چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها