یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۱۱۰۸۸۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تن ماهی را معاف از مالیات کنید

نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران تن ماهی را محصولی استراتژیک خواند و تاکید کرد: این کالا باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد تا قیمت متعادل تری پیدا کند.

مسعود بختیاری  از افزایش قیمت تن ماهی خبر داد و گفت: محصول کنسرو ماهی تن ۱۸۰ گرمی ۳۵ هزار تومان است.
 
وی افزود: شاهد افزایش قیمت چشم گیر درباره این محصول بودیم.
 
بختیاری افزایش قیمت مواد اولیه را دلیل بر گرانی چند باره قیمت تن ماهی دانست و گفت: طی یک ماه از اردیبهشت تا خرداد ماه قیمت ماهی تن چند برابر شده و مهم ترین دلیل حذف ارز ترجیحی بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: شاهد کاهش قدرت خرید مردم به نحوی چشم گیر هستیم. صید داخلی نیز داریم ولی ارز باعث افزایش قیمت تن ماهی وارداتی شده است.
 
بختیاری در پاسخ به این سوال که چرا قیمت ماهی تن داخلی نیز فزونی یافته است، اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی بسیاری کالاها از جمله مرغ با گرانی رو به رو شد.
 
وقتی شاهد افزایش قیمت یک ماده باشیم، کالاهای جایگزین افزایش قیمت خواهد داشت و باید دید آیا دولت می تواند ماده اولیه را در اختیار شرکت های تولیدی تن ماهی بگذارد یا خیر!؟
 
وی پاسخ این پرسش را به صورت منفی ارائه داد و مدیریت بازار را بر اساس نظام عرضه و تقاضا عنوان کرد.
 
بختیاری در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اشاره به گران شدن بسیاری کالاها از جمله ماهی تن و روغن و قوطی و در که ورق آن وارداتی است، گفت: امسال در بحث دستمزد شاهد ۵۷درصد افزایش بودیم و هزینه های سربار به نحوی چشم گیر فزونی گرفته است.
 
نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: قیمت مصوب ما ۲۹ تا ۳۰هزار تومان در سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ بود ولی قبل از آن چند بار افزایش قیمت داشتیم.
 
بختیاری افزود: دولت به ناگاه تصمیم گرفت واردات ماهی تن با ارز نیمایی باشد و وقتی قیمت آن فزونی گرفت، دولت نتوانست ماهی صید داخل را کنترل کند.
 
وی گفت: مردم تحت فشار هستند ولی نباید فراموش کرد تولیدکننده نیز مردم هستند و این که می گویم ما مظلوم هستیم، یعنی همین مسئله برای تولید کننده نیز پیش آمده است.ما صید کننده نیستیم و صرفا آن را با قیمت بالا خریداری می کنیم و در شرایط کنونی هیچ سودی نمی توانیم برای خود متصور باشیم و لذا با زیان اقدام به تولید می کنیم.
(یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱) ۰۸:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها