شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۲:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۰۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیرعامل اتحادیه چایکاران کشور

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای فقط 10 تومان افزایش یافت

در حالی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای فقط و فقط 10 تومان افزایش می‌یابد که هزینه‌های معیشتی کشاورزان چایکار 10 برابر افزایش پیدا می‌کند

 

مدیرعامل اتحادیه چایکاران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در حالی توسط شورای عالی اقتصاد در تهران برای درجه یک 540 و درجه دو 290 تومان اعلام شده است که کمیته‌های تخصصی شمال کشور با در نظر گرفتن هزینه‌های چایکاران و با رایزنی صورت گرفته استاندار و نمایندگان بخش خصوصی دولت به قیمت 600 تومان برای درجه یک و 385 تومان برای برگ سبز درجه دو توافق کرده بودند.

ایرج هوسمی افزود: قیمت اعلام شده که تنها 10 تومان از قیمت قبلی بیشتر شده است نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های کشاورزان باشد.

وی درباره اختصاص 10 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب تسهیلات یارانه‌ای به‌زراعی و سرمایه در گردش گفت: در گذشته وام و تسهیلات بانکی در آذرماه آن هم بدون بهره پرداخت می‌شد بازپرداخت آن هنگام تحویل چای به کارخانجات کسر می‌شد که فشار مضاعفی را متوجه چایکاران نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در آستانه چین اول چای با نرخ سود 12 درصد در شرایطی که فلسفه وجودی بانکها ارائه تسهیلات با سود است حمایت از کشاورزان چایکار تلقی نمی‌شود.

هوسمی گفت: چایکاران که تنها منبع درآمدی آنها فروش برگ سبز چای هستند با قیمت تعیین شده امسال به‌رغم نیاز مالی توانایی بازپرداخت تسهیلات بانکی با سود 12 درصد را ندارند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرناگر ایانا مبنی بر توزیع 10 هزار و 500 تن انواع کود شیمیایی در سال گذشته گفت: توزیع کود شیمیایی تنها در میان تعداد مشخصی از چایکاران صورت گرفت و به همه کشاورزان تعلق نگرفت.

مدیرعامل اتحادیه چایکاران با قرائت شعری آرزو کرد نماینده املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی از عرفان بیشتری برخوردار شود.

(شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها