جمعه / ۳ تیر ۱۴۰۱ / ۰۰:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۰۹۹۰۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

اختصاص ۱۱۹۰ میلیارد تومان اعتباردر حوزه کشاورزی و دامپروری/ خراسان شمالی تامین کننده غذای ایران

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۱۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه کشاورزی و دامپروری خراسان شمالی خبر داد.

سید جواد ساداتی نژاد، روز پنجشنبه، دوم تیر ماه 1401 در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، اظهار کرد: در سفر به خراسان شمالی، ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های شهرک های کشاورزی استان اختصاص یافت.
 
وی از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گیاهان دارویی در استان و همچنین ۳۰ میلیارد تومان برای صدور اسناد اراضی خبر داد و افزود: از آنجایی که خراسان شمالی رتبه نخست کشور در بحث نوغانداری را دارد برای توسعه زیرساخت‌های این بخش ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.
 
وی با اشاره به اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای حمایت از واحدهای پرورش اسب و اعتبار ۵۰ میلیاردی برای توسعه و تجهیز واحدهای فنی دامپزشکی، گفت: برای توسعه آبخیزداری و حفاظت آب و خاک ۴۸۵ میلیارد تومان، برای تامین تجهیز یگان حفاظت و اطفای حریق ۴۰ میلیارد تومان، کنترل کانون های گرد و غبار و بیابان زدایی ۲۰ میلیارد تومان، احیای مراتع و جنگل ها ۲۰ میلیارد تومان، حمایت از عشایر ایل راه ها، آب شرب و خرید ماشین آلات مورد نیاز حوزه عشایری نیز ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
 
ساداتی نژاد ادامه داد: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی، ۲۵ میلیارد تومان برای یکپارچه سازی اراضی و راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی و همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل مطالبات آبزی‌پروری و تاسیسات پشتیبانی در نظر گرفته شده است.
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک دارد، استانی پر برکت بوده و غذای ایران را تامین می کند لذا صنعت آن در حوزه کشاورزی است.
 
وی افزود: از ریاست جمهوری درخواست داریم تا دستور خرید تضمینی دام ها در استان را بدهند تا از شنبه هفته آینده شروع شده و بتوانیم خرید تضمینی و تهاتری گوشت و دام را با نهاد ها انجام دهیم و در صورت لزوم صادرات را نیز به صورت محدود در جهت حمایت از دامپروران استان انجام دهیم.
 
وی به ناقص بودن زنجیره ارزش استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این استان علی رغم اینکه در حوزه کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های بالایی دارد اما کارخانه صنایع لبنی ندارد و شیر از این استان باید به استان دیگر منتقل شود.
 
ساداتی نژاد گفت: از آنجایی که کشتارگاه مناسب نیز در استان وجود ندارد ۹۰۰ هزار راس دام سبک مازاد این استان باید به استان‌های دیگر منتقل شود در حالی که می شود ارزش افزوده آن نصیب دامدار شود.
 
وی از رئیس جمهور درخواست اختصاص خط اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری را کرد تا فعالان این حوزه در استان بیش از پیش حمایت شوند.
(جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱) ۰۰:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها