یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۱۰۹۸۱۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
نرگس الهیاری، مدیر عامل شرکت بین المللی پخش بیژن:

شرکت بین المللی صنایع غذایی بیژن ، طلایه دار صنعت غذایی ایران

هلدینگ بین المللی بیژن نام شناخته شده تولید و توزیع و فروش محصولات غذایی ایران در سراسر کشور و قاره های دیگر از اروپا تا آمریکا است که نه تنها نشانه مرغوبیت و کیفیت و سال ها تجربه درتولید و توزیع و بازاریابی و رضایت مشتریان ایرانی و خارجی است بلکه به نوعی طلایه دار و پرچم صنایع غذایی ایران را نیز به دســت گرفته و در کنار نام های تجاری موفق و شــناخته شده دیگر، نشانه مرغوبیت و عطر و طعم و مزه و کیفیت کالای ایرانی و اعتماد مصرف کننده است.

نشریه اقتصاد و نمایشگاه در حاشیه نمایشــگاه ایران آگروفود، با نرگس الهیاری، مدیر عامل شــرکت بین المللی پخش بیژن گفت وگویی انجام داده است که می خوانید:

 

فعالیتهای شرکت صنایع غذایی بیژن را تشریح بفرمایید.
هلدینگ بین المللی بیژن مجموعه متشکل از شرکت بین المللی صنایع غذایی،شرکت بین المللی پخش بیژن و چند شرکت در حوزه های گوناگون است در سراسر ایران و کشورهای دیگر از جمله قاره آمریکا، هلدینگ بین المللی بیژن فعال است و محصولات خود را پخش می کند.

 

 محصولات شــاخص خود را نام ببرید. چه طرح های توسعه ای را در دستور کار دارید؟
این شرکت در یازده گروه مختلف غذایی، تولید دارد؛ از جمله کنسرو، انواع سس، انواع شورجات و ترشیجات، مربا، کشک، روغن، سرکه و آبلیمو. در گروه های مختلفی مشغول به کار هستیم و یکی از برنامه های توسعه ای برند بیژن، محصولات غذایی تازه Fresh اســت که به زودی وارد بازار خواهند شــد. طبق هدف گذاری انجام شــده، هلدینگ بین المللی پخش بیژن از یک پخش استانی و منطقه ای، طی نود روز در ســال 1400 تبدیل به شرکت پخش کشوری شد. برنامه ی آینده ی شرکت بین المللی پخش بیژن، عالوه بر اشتغال زایی برای حدود یکصد هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، گسترش فعالیت و هوشمندســازی آن است. همانطور که در گذشته، در قســمت پخش محصولات نوآوری داشتیم، امروز نیز تصمیم داریم با نوآوری های دیگر، یک پخش دانش بنیان و هوشمند را پایه گذاری کنیم.

 

میزان صادرات شرکت بین المللی صنایع غذایی بیژن چقدر است؟
- در حال حاضر به 18 کشور دنیا از جمله کشــورهای CIS ،کشورهای حاشیهً  آلمان و فرانســه، کانادا و آمریکا خلیج فارس، عراق، افغانســتان، قاره اروپا خصوصا صادرات داریم؛ و فقط یک محصول را به این کشورها صادر نمی کنیم؛ بلکه به طور مثال در کشــور آلمان و روسیه، هلدینگ بین المللی بیژن دارای سبد محصولی است و از تأمین کنندگان اصلی در این کشورها است.

 

 با چه چالش ها و موانعی روبرو هستید و چه راهکارهایی برای رفع این چالش ها دارید؟
- ما هم مانند سایر تولیدکنندگان در ســطح خرد و کلا در کشور با چالشهایی مواجه هستیم. ولی با لطف خدا و تیم جوان و خوش فکری که در اتاق فکر ما هستند و با کمک تیم اجرایی شرکت، توانستیم از بحرانها عبور کنیم و برای هر مشکلی که ایجاد میشود، اتاق فکر تشکیل شده و راهکارهای مختلف ارائه و سناریوهای مختلف برای عبور از مشکلات در نظر گرفته می شوند. تا به امروز برند بیژن در حال توسعه و پیشرفت بوده و امیدواریم در آینده هم به همین صورت باشد.

 

 در مجموعه ی شــما، چه تعداد نیرو مشــغول به کار هستند و چه طرحهایی برای اشتغالزایی دارید؟
ً در قســمت شــرکت بین المللی پخش بیژن در حال حاضر پنج هزار نفر - صرفا مشغول به کار هستند و با برنامه ریزی های انجام شده، در یک سال آینده، این تعداد به دو برابر افزایش می باید. تعداد قابل توجهی خودروی لجستیک پخش داریم که در سراسر کشور مشغول به خدمتگزاری هستند. از لحاظ مارکتینگ و برندینگ، سعی کردیم تا تمامی خودروها و امکانات شرکت، یک رنگ و یک صدا بتوانند با یک نظم مشخص از یک برنامه در کل ایران تبعیت کنند و کار پخش و توزیع را انجام بدهند.

 

 در نمایشگاه آگروفود امسال از چه محصولی رونمایی کردید و با چه هدف و رویکردی در این نمایشگاه شرکت دارید؟
- ما در این نمایشــگاه از چند محصول با کیفیت و سلامت محور مانند سس، رونمایی کردیم؛ یکی از دســتاوردهای ما در این نمایشــگاه، آشــنایی با همکاران صادرکننده بود که امکان صادر کردن محصولات هلدینگ بین المللی صنایع غذایی بیژن را به کشــورهای مختلف دنیا دارند و درخواست دریافت نمایندگی داشتند. در حوزه ی تکنولوژی نیز پیشنهادات خوبی برای ارتقا سطح تکنولوژی به ما داده شد.
خیلی خوشحالیم که این نمایشگاه برگزار شد و شرکت کننده ها که اغلب هم ایرانی بودند، توانستند خدمات و تکنولوژیهای خوبی را ارائه دهند و به تولید کشور کمک نمایند.
(یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها