یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۰۸۷۶۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

درخواست نماینده خلخال برای صدور مجوز خرید دام زنده از عشایر

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر تفاوت قیمت دام زنده و گشت را از مشکلات عشایر عنوان کرد و گفت: انتظار می رود با صدور مجوز خرید دام زنده مشکلات عشایر کشور در این زمینه برطرف شود.

سیدغنی نظری  با اشاره به اقدامات مجلس و دولت برای تقویت بنیه عشایر کشور گفت: سازمان امور عشایری در نظر دارد تا جمعیت عشایری کشور به طور رایگان از خدمات بیمه درمانی برخوردار شوند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی عشایر کشور، حذف دفترچه‌های عشایری پیگیری شده و قرار است عشایری که ۳۰ تا ۴۰ سال سابقه عشایری دارند از دفترچه و خدمات بیمه برخوردار شوند.
 
عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی توانمندی‌های عشایر از طریق برگزاری جشنواره عشایر گفت: برای برگزاری جشنواره عشایری امسال خلخال ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
وی یادآورشد: عشایر «ایل شاطرانلو» که ۳۰ درصد از جمعیت عشایری خلخال را تشکیل می‌دهند، بخش مهمی از محصولات کشاورزی و دامی مورد مصرف این شهرستان را تولید می‌کنند.
 
نظری همچنین بر لزوم رعایت و عدم تبعیض در توزیع اعتبارات و امکانات مانند نهاده‌های دامی بین عشایر شمال و جنوب استان تاکید کرد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: تفاوت قیمت گوشت و دام زنده عشایر از دیگر مشکلات این قشر است که انتظار می‌رود با صدور مجوز خرید دام زنده عشایر این مشکل برطرف شود.
 
نظری گفت: در حالی که گوشت قرمز تولید عشایر منطقه به قیمت هر کیلو ۱۸۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، دلالان دام زنده را به قیمت ۵۰ هزار تومان از عشایر خریداری می‌کنند.
(یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها