دکتر علیرضا ایزدیاری، نماینده شرکت تولید گوشت برزیلی (مینروا) با اعلام این خبر گفت: این گوشت به صورت تازه و سرد شده با بسته بندی پیشرفته وکیوم پک و غیر منجمد شده (chilled meet) است که با بررسی های کارشناسی و ریز بینی های سازمان دامپزشکی برای اولین بار در ایران توسط فروشگاههای تعاونی زنجیره ای ایران طیطو توزیع شد.
وی افزود: با توجه به استقبال شدید مردم ، سری دوم این محصول تا اواخر فروردین ماه سال آینده در تناژ بالاتر وارد ایران خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اخذ مجوزهای ورود این گوشت به ایران 2 سال به طول انجامیده است اظهار داشت: این گوشت از بزرگترین کشتارگاه برزیل می باشد که از نظر طعم و مزه در بالاترین کیفیت قرار دارد بطوریکه سن دام بین 12 تا 15 ماه است.
ایزدیاری با بیان اینکه در حال حاضر این گوشت به کشورهای اروپایی، لبنان، امارات و عربستان صادر می شود افزود: این محصول در قطعات متنوع جهت مصرف خانواده و با 25 تا 30 درصد زیرقیمت بازار عرضه می شود.
وی همچنین عدم شناخت مردم، نبود تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی، رعایت نشدن دمای سردخانه ها و مشکلات گمرکی را از مهمترین مشکلات واردات این محصول عنوان کرد و تصریح کرد: همکاری مشترک ایران طیطو با شرکت تولید کننده برزیلی آینده روشنی را برای انتقال ورود تکنولوژی این محصول به کشور خواهند داشت.
منبع : ایسکانیوز