شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۰۷۹۹۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
غلات نیوز
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

دولت در سال 1401 گندم و آرد صنف و صنعت را کاملا آزاد کند

دولت در سال 1401 گندم مختار قهری با تاکید بر اینکه آسیابانان خواستار آزادسازی کامل حوزه صنف و صنعت هستند، اظهار کرد: ما معتقدیم بخش صنف و صنعت باید کاملا آزاد به آسیابانان واگذار شود و نیازی به تخصیص یارانه در این بخش نیست.و آرد صنف و صنعت را کاملا آزاد کند/ نیازی به تخصیص یارانه به این بخش نیست!

مدیرعامل کارخانه آرد طراوت میاندوآب  با تاکید بر اینکه طرح کشت قراردادی، ناپخته و غیرکارشناسانه است، اظهار کرد: ما برای شرکت در طرح کشت قراردادی، اعلام آمادگی کرده‌ایم منتها با شیوه‌ای که تعریف شده، این طرح عملا قابل اجرا نخواهد بود.
 
وی ادامه داد: یکی از سوالات و ابهامات ما در این طرح، این است که در صورت عقد قرارداد با کشاورزان برای تحویل گندم صنف و صنعت، دولت چه تضمینی بابت تحویل گندم کیفی و مرغوب از سوی کشاورز به ما می‌دهد و در صورتی که ما هزینه را به صورت پیش‌پرداخت برای تحویل گرفتن گندم از کشاورز بپردازیم و گندم کیفی تحویل نگیریم، این هزینه به چه صورت قابل برگشت خواهد بود؟!
مدیرعامل کارخانه آرد طراوت میاندوآب در ادامه بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم مصوبه دولت در حوزه صنف و صنعت مبنی بر اینکه آسیابانان می‌توانند گندم را در این بخش به صورت آزاد از کشاورزان خریداری کنند، دولت در این بخش، یارانه هم قائل می‌شود که باید گفت این موضوع موجب ایجاد شرایط رقابتی نابرابر و غیرمنطقی در تولید حوزه صنف و صنعت شده است.  
وی افزود: سال گذشته ما بر اساس مصوبه مذکور، 8 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم که با توجه به قیمت خرید گندم و فروش آرد، دچار ضرر شدیم. .
 
قهری با تاکید بر اینکه طرح کشت قراردادی به شیوه تعریف شده از سوی دولت، قابل اجرا نخواهد بود، تصریح کرد: آسیابانان خواستار آزادسازی کامل حوزه صنف و صنعت هستند. قطعا آزادسازی صنف و صنعت به نفع دولت است و کاهش بار مالی دولت را به دنبال خواهد داشت. ما معتقدیم بخش صنف و صنعت باید کاملا آزاد به آسیابانان واگذار شود و نیازی به تخصیص یارانه در این بخش نیست.
وی در خاتمه تاکید کرد: دولت در سال 1400، یارانه‌ای هنگفت را برای بخش صنف و صنعت پرداخت کرد در حالی که اگر به جای پرداخت این یارانه، تسهیلات در این بخش به آسیابانان تخصیص دهد، هم به نفع کارخانه‌ها و هم به نفع خود دولت خواهد بود.
(شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ۱۱:۰۵
مهدی فتحی مرادلو
۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
0
0

سلام. یبار تک نرخی کنید تا همه راحت بشن. یارانه کلا درست نیست. من ی تولید کننده هستم و آزاد پز . بیش از 80 درصد نانوایی های سهمیه پز ، سهمیه خود را میفروشن...........


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها