چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۰۵۰۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های لبنی

پنیر و سویا گران شد

قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود، اما اخیراً قیمت ۲۰ هزارتومانی روی آن درج‌شده است؛ یعنی ۳۸ درصد افزایش قیمت. همچنین قیمت سویا در بازار ۲۰۰ درصد افزایش داشته است

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی بابیان این مطلب و با اشاره به اینکه حدود ۲۵ میلیون خانوار صبحانه پنیر مصرف می‌کنند، اظهار کرد: دامداران افزایش قیمت‌ نهاده‌های دامی علوفه و غیره را علت افزایش قیمت پنیر عنوان کرده‌اند و همچنین طبق گفته خودشان با مجوز سازمان حمایت قیمت پنیر را افزایش داده‌اند. 
قاسمعلی حسنی گفت: اخیرا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی نیز اعلام کرده بود شیر و لبنیات از قیمت‌گذاری دستوری خارج‌شده و از افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت محصولات لبنی خبر داده بود. 
سودجویی در بازار سویا همچنین دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت سویا خبر داد و تصریح کرد: در بازار سویا گران‌فروشی ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته و سودجویی در حال وقوع است‌. به گفته وی قیمت دولتی هر کیلو سویا در حال حاضر ۶هزار و ۸۰۰ تومان است، اما در بازار به قیمت ۲۲ هزار تومان خریدوفروش می‌شود. این در حالی است که سویا به دلیل ارزان‌تر بودن نسبت به گوشت، در برنامه غذایی اقشار مختلف جایگزین گوشت شده است. 
 
(چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰) ۱۲:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها