شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ / ۲۰:۳۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۰۴۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
دبیر انجمن صنفی ذرت‌کاران خوزستان

احداث بزرگترین کارخانه فرآوری ذرت در خاورمیانه متوقف شد

احداث بزرگترین کارخانه فرآوری ذرت در شهرستان اندیمشک با ظرفیت اسمی 500 تن در روز، به علت عدم پرداخت تسهیلات بانکی متوقف شد

 

دبیر انجمن صنفی ذرت‌کاران و عضو هیأت مدیره کارخانه‌داران ذرت خشک‌کنی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: بزرگترین کارخانه فرآوری ذرت در مساحتی بالغ بر 40 هزار متر مربع در شهر صنعتی  شماره(2)‌ اندیمشک و با ظرفیت اسمی 500 تن و قابلیت تولید بیش از پنج ماده استحصالی، توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

سیدعباس علوی افزود: این کارخانه با برآورد 300 میلیارد ریال سرمایه و با ایجاد 300 فرصت شغلی تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه که برای تولید و فرآوری مشتقات ذرت در خوزستان در حال احداث است، قابلیت تولید روغن ذرت، گلیتون نشاسته، اکسید ذرت و خوراک دام و طیور را خواهد داشت.

 

تسهیلات بانکی پرداخت نمی‌شود

علوی با اشاره به خودداری بانکهای عامل از پرداخت تسهیلات گفت: با این که مصوبه احداث این کارخانه در کارگروه استانی و سازمان برنامه‌ریزی تصویب شده است، بانکهای عامل حاضر به پرداخت تسهیلات برای تسریع در احداث کارخانه نیستند.

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه بانکها به پرداخت تسهیلات اعتباری به پروژه مذکور در سفر دوم هیأت دولت به استان خوزستان به اطلاع رئیس‌جمهوری رسیده، اما تاکنون پاسخی از دفتر ریاست‌جمهوری ارسال نشده است.

(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷) ۲۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها