دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۱۰۳۵۶۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
اقتصادسبز آنلاین
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

برندهای مطرح فرآورده‌های گوشتی تا چه اندازه در جذب مشتری موفق بوده‌اند

تولید سوسیس و کالباس در ایران ابتدا در سال 1307 توسط فردی روس به نام « افوناسو » در بندر انزلی صورت گرفت؛ در آن دوران همزمان با ورود اتباع شوروی سابق به ایران، تهیه و تولید این محصول غذایی در ایران متداول و مورد استقبال مردم واقع شد.

یکی از قدیمی ترین کارگاه‌های تولید سوسیس و کالباس، توسط فردی ارمنی به نام « آرزومان آوانسیان » در خیابان منوچهری تهران در یک پاساژ کوچک راه‌اندازی شد که در ابتدا روزانه 40 تا 50 کیلوگرم سوسیس و کالباس تولید می‌کرد.

در سال 1309 هجری شمسی، فرد دیگری به نام لیشنیسگی که از اهالی شوروری سابق بود و مهارتی در ساخت سوسیس و کالباس داشت با دستگاه کوچکش در بندر انزلی روزی 40 تا 50 کیلوگرم سوسیس و کالباس تهیه می‌کرد؛ او چند سال بعد دستگاهش را به تهران آورد و با کمک یک نفر آلمانی و یک نفر دیگر از ارامنه به نام آرزومان آوانسیان که از اهالی سلماس بود کارشان را در خیابان منوچهری تهران در یک پاساژ کوچک به کمک چهار تن از خانواده آرزومانیان شروع کردند که فرآوری آنها، سوسیس و کالباس و ژامبون بود و از 40 تا 50 کیلوگرم تجاوز نمی‌کرد. این کارگاه کوچک بعدها جای خود را به کارخانه‌ای در محله یافت آباد تهران داد. همزمان با این کارخانه، کارخانه کوچکی هم در سال 1309 هجری شمسی در تهران به نام (اصل بلور) مشغول به‌کار بود که تولید روزانه بسیار کمی داشت و توسط فردی به نام آقای اختیاری بنا شده بود و بعداً به آقای شابلیان و سپس به آقای میکائیلیان واگذار شد. از آن زمان هرساله برندهای تازه‌ای در تهیه و تولید فرآورده‌های گوشتی پا به عرصه صنعت گذاشته‌اند و امروزه این محصولات پرطرفدار با وجود اما و اگرهایی که در علم تغذیه نسبت به مصرف آنها وجود دارد به واسطه زندگی شهرنشینی و تغییر ذائقه و علاقه نسل جوان به مصرف غذاهای فست فود، جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی مصرف کننده ایرانی پیدا کرده‌اند. در گزارش این شماره از «اقتصاد‌سبز» به معرفی برندهای مطرح فرآورده‌های گوشتی پرداخته و از مصرف کنندگان پرسیده‌ایم؛ مشتری پروپا قرص کدام برند هستند.

گوشتیران با یک قرن قدمت

کارخانه گوشتیران اولین تولید کننده فرآورده‌های گوشتی در کشور می‌باشد که فعالیت خود را با نام آرزومان در سال ۱۳۰۴ آغاز نمود و با توسعه فعالیت در سال ۱۳۳۷ کارخانه را در محل فعلی کیلومتر ۴ جاده قدیم کرج ایجاد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام شرکت و محصولات به گوشتیران تغییر یافت. گوشتیران با تنوع بالا و کیفیت مطلوب امروزه یکی از مطرح ترین برندهای تولید کننده فرآورده‌های گوشتی به حساب می‌آید، برندی که در مسیر پر و فراز و نشیب صنعت غذا، افتخارات بی‌شماری کسب کرده است؛ کسب تندیس برند محبوب در سال 1399 از چهارمین جشنواره انتخاب برند محبوب مصرف کنندگان و دریافت تندیس اجلاس سراسری تجلیل از یکصد برند ارزش‌آفرین در سال 95 از جمله این افتخارات است.

 

آندره با تنوعی از طعم

در سال 1316 آقای آندریاس آهارونیان اولین اغذیه فروشی نوین را در خیابان ولیعصر (چهار راه امیر اکرم سابق)
با نام اغذیه آندره افتتاح نمود و با ارایه انواع غذاهای آماده و اولین ساندویچ ایران فصل جدیدی را برای ظهور رستوران‌های امروزی (فست فودها) ایجاد کرد.با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم، اغذیه‌فروشی آندره تصمیم گرفت تا جهت تأمین مواد اولیه مغازه تولید سوسیس و کالباس و کارگاه خانگی خود را راه‌اندازی کند. روند رو به رشد شهرنشینی و افزایش جمعیت، مؤسسین آندره را بر آن داشت تا با ایجاد کارخانه‌ای مدرن، تولید سوسیس و کالباس را با نام تجاری شرکت فرآورده‌های گوشتی آندره در کمالشهر کرج با رعایت کلیه موازین بهداشتی تأسیس نمایند. گروه تولیدی آندره مفتخر است تا با به کارگیری و بهره مندی از برترین متخصصین صنایع غذایی، تحت نظارت بسیار دقیق سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، اداره نظارت و کنترل بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی کل کشور و همچنین تلاش بی نظیر در این راستا به بالاترین و بهترین کیفیت در تولید فرآورده‌های گوشتی دست یابد ودر حال حاضر با تنوعی بیش از 60 نوع محصول روند روز افزون و متعالی خود را سپری می‌کند.

سولیکو – کاله، با کیفیت و ماندگار است

شرکت فرآورده‌های گوشتی تهران در 7 مهرماه 1357 در منطقه احمدآباد تهران و شرکت فرآورده‌های گوشتی کاله آمل در سال ۱۳۶۲ در شهرستان آمل(استان مازندران)، شروع به فعالیت نمودند. در سال ۱۳۹۴ بر اساس سیاست‌‌های کلان سازمانی، این 2 شرکت با یکدیگر ادغام شده و در حال حاضر محصولات خود را با برند سولیکو – کاله تولید و به بازار عرضه می‌نمایند.
کیفیت مواد اولیه، خاصه گوشت مهمترین دغدغه این برند بوده و با تحقیقات و نظارت مستقیم کارشناسان تغذیه و دامپزشکان، از کشور برزیل، کشتارگاه مینروا تأمین می‌گردد. مجموعه سولیکو، درصدد ایجاد مجموعه‌ای قوی و منسجم است که بتواند بر اساس زیرساخت‌های قوی و دانش‌بنیان، استفاده از نیروی انسانی نخبه و متبحر و همچنین تجهیز شدن به برترین سخت‌افزارهای روز دنیا، برندهای ایرانی را در جهان مطرح سازد. تنوع، کیفیت و تازگی محصولات سولیکو – کاله این برند را به یکی از پرطرفدارترین برندهای تولید کننده فرآورده‌های گوشتی تبدیل کرده است.

«میکائیلیان» قدیمی و پرافتخار

میکائیلیان نامی آشنا در ذهن مصرف‌کنندگان سوسیس و کالباس است، خانواده میکائیلیان که از ارمنیان مهاجر از روسیه به ایران بودند با تاسیس فروشگاهی در خیابان قوام السلطنه تهران (سی تیر کنونی) شروع به ادامه حرفه خانوادگی خود نموده و اقدام به تهیه و فروش انواع گوشت‌های عمل‌آوری شده، سوسیس و ژامبون کردند. پس از تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی و آشنایی مردم با این محصولات جدید، کار آنها رونق گرفته و اولین کارگاه تولید سوسیس و کالباس و ژامبون در سال 1310 شمسی در زیرزمین این فروشگاه افتتاح می‌گردد. به مرور استقبال از این غذاهای لذیذ به قدری بالا می‌رود که تهرانی‌ها از نقاط مختلف شهر برای خرید به آنجا آمده و ضمن خرید از طعم ساندویچ‌های میکائیلیان نیز لذت می‌بردند. ساندویچی‌ها در محلات گوناگون شهر افتتاح گردیده و با خرید محصولات میکائیلیان غذاهای جدیدی را به مردم معرفی می‌کرد. در فروشگاه میکائیلیان نیز انواع و اقسام ساندویچ‌ها سرو می‌شد در اصل این فروشگاه از اولین ساندویچی‌های ایران محسوب می‌گردد.اولین کارگاه و فروشگاه تولید سوسیس و کالباس میکائیلیان در سال 1310 شمسی در خیابان قوام السلطنه (جمهوری – میرزا کوچک خان فعلی ) آغاز به کار کرد. میکائیلیان کارخانه ای خانوادگی است که محصولات خاصی را تولید می‌کند و همیشه کیفیت تولید بر کمیت آن اولویت بسیار داشته است. طعم و روش تولید و فرمولاسیون میکائیلیان انحصاری بوده و همین امر باعث دوام آن طی سالیان متمادی گشته است، میکائیلیان قدیمی ترین نام در صنایع مدرن غذایی ایران بوده و بارها مورد تقدیر مسؤولان کشوری قرار گرفته است. انتخاب این برند بعنوان یکی از یکصد برند ارزشمند ایران، دریافت تندیس‌های گوناگون کیفیت و نوآوری و همچنین کسب عنوان برند ملی گوشه‌ای از دست‌آوردهای میکائیلیان است.

«رباط» نامی آشنا در تولید سوسیس و کالباس

شرکت فرآورده‌های گوشتی رباط کریم در تاریخ 1356 شروع به فعالیت نمود، در حال حاضر تهیه و تولید انواع سوسیس و کالباس از گوشت قرمز و سفید و بسته بندی انواع مرغ و گوشت با نام تجاری «رباط» را انجام می‌دهد. موسس اصلی این شرکت آقای دکتر واغیناک قازاریان است که با زحمات ایشان این کارخانه توسعه و تکمیل و تا امروز فعالیت خود را ادامه داده است. کسب لوح سپاس در سال 1381 به‌‌عنوان واحد نمونه سال از طرف وزارت بهداشت و درمان از افتخاراتی است که این شرکت به‌دست آورده است. امروزه رباط با افزودن محصولاتی جدید در سبد کالای مشتریان، سعی در رقابتی سازنده وجلب رضایت مشتریان دارد.

 

«202» برند محبوب مصرف کننده

شرکـت صنایع غـذایی پاک تلیـسه فعالیت خود را با نام تـجاری 202 از سـال 1358 در زمینه تولید فرآورده‌های گوشتی آغاز نمود و ازهمان ابتدا با اعتماد راسخ بر اصل کیفیت در کنار نوآوری پا به عرصه تولید گذاشت و با اتکا به مدیریت کارآمد و پرسنل مجرب و استفاده از مدرن‌ترین سیستم‌های تـولید موفق به دریافـت استانداردهای ملی و گواهینامه‌های بین‌المللی گردید. این شرکت با راه‌اندازی کارخانه جدید خود در سال 1393 با متراژی حدود 30.000 متر مربع در منطقه چهار باغ کرج با هدف تامین کیفیت و نوآوری بیشتر در تولید انواع محصولات پروتئینی در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فرآورده‌های گوشتی فعالیت خود را به شکل جدیدی آغاز نموده و انواع محصولاتی چون برگرها، پیتزاهای آماده پنیر پیتزا، سوسیس و کالباس و انواع غذا‌های آماده و انواع گوشت‌های فرآوری شده کبابی و… را تولید می‌نماید. ارایه محصولات 202 به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی چون هواپیمایی هما، قطارهای مسافرتی رجاء دانشگاه بین‌الملل، دانشگاه آزاد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور و ده‌ها شرکت دیگر برای سال‌های متمادی،خود موید توانایی این شرکت است.

«شام شام» 37 سال سابقه در تولید

مجتمع صنعتی پروتئینی شام شام با بیش از 37 سال سابقه درخشان در تولید، محصولات گوشتی و پروتئینی در محیطی وسیع با بهره‌گیری از 1232 نفر پرسنل مجرب، در فضایی مناسب با مساحت 7 هکتار، در کیلومتر 60 جاده شیراز- سپیدان واقع گردیده است.استفاده از ماده اولیه عالی و مرغوب همگام با بهره‌گیری از ماشین‌آلات پیشرفته یا تکنولوژی نوین روز جهان این امکان را برای مجموعه، به گونه ای فراهم ساخته تا بتواند تنوع تولیدات خود را ارتقاء بخشد و در تولید انواع سوسیس، کالباس، همبرگر و کباب لقمه، ناگت، قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت سفید و قرمز و غذاهای آماده طبخ و طبخ شده مجموعاً با ظرفیت تولید سالیانه 40.000 تن جزء تولیدکنندگان و توزیع کنندگان برتر کشور باشد. این مجتمع، موفق به تأسیس دانشگاه علمی کاربردی، زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، در سال 93 گردیده که این امر موجب ارتقای سطح دانش علمی پرسنل و جذب نیروی متخصص شده وهمچنین، قدمی تأثیرگذار در زمینه علمی و پژوهش جامعه نیز می‌باشد.

مصرف‌کنندگان کدام برند را انتخاب کردند

این روزها تنوع برندهای عرضه کننده فرآورده‌‎های گوشتی به حدی است که گاه انتخاب را برای مصرف کننده دشوار می‌کند البته تشخیص کیفی این محصولات با چند بار امتحان و مقایسه قابل انجام است و بالاخره مصرف کننده می‌تواند برند مورد اعتماد خود را پیدا ‌کند و تا وقتی این کیفیت رضایت او را جلب کند، این برند مهمان سفره او خواهد بود؛ چرا که در میدان رقابت، پیروز برندی است که نه در حرف بلکه در عمل کیفیتی مطلوب به مصرف کننده ارایه کرده و با حفظ کیفیت محصول خود رامهمان همیشگی سفره آنها کند. یکی دیگر از روش‌های موثر در کسب انتخابی موفق در خرید، توجه به برچسب درج شده بر روی محصول است روشی که کمتر مصرف‌کننده‌ای به آن توجه می‌کند، با توجه به این برچسب مصرف کننده قادر به تشخیص میزان دقیق ترکیبات موجود در محصول خواهد بود و با مقایسه این میزان در برندهای مختلف، می‌تواند برندی را انتخاب کند که توجه بیشتری به مقوله سلامت کالا کرده است، البته لازم به ذکر است این مقایسه باید با شرایطی یکسان و در محصولی مشابه صورت بگیرد.

جدول مقایسه‌ای میزان قند وچربی به کار رفته در ژامبون 90 درصد گوشت 300 گرمی برندهای بازار

اما یکی از مهمترین موارد در تشخیص کیفیت محصولات، استفاده از تجربه سایر مصرف‌کنندگان است، به‌همین دلیل به سراغ چند نفر از مصرف کنندگان سوسیس و کالباس رفته و از آن‌ها پرسیده‌ایم کدام برند، انتخاب اول و آخر آنهاست و دلیل انتخاب آنها چیست.

آندره و رباط باکیفیت و خوش طعم

ادینا 34 ساله و خانه‌دار که از مصرف‌کنندگان همیشگی سوسیس و کالباس است؛ در پاسخ به این پرسش که کدام برند فرآورده‌های گوشتی توانسته رضایت او را جلب کند، می‌گوید‌: در کل بر خلاف عده‌ای که معتقدند این محصولات برای سلامتی مضر هستند، چنین اعتقادی ندارم، به نظر من کیفیت است که تعیین می‌کند سوسیس و کالباس مضر باشند یا خیر من مشتری محصولات آندره هستم و از کیفیت و طعم آن اطمینان دارم، به تازگی هم محصولات رباط را به سفارش یکی از دوستانم مصرف کردم که کیفیت خوبی داشت.

گوشتیران کیفیتی پایدار، طعمی بی نظیر

مونا 32 ساله و کارمند، از مشتریان فروشگاه زنجیره‌ای و طرفدار محصولات گوشتیران است. در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل این برند را انتخاب می‌کند، می‌گوید: محصولات گوشتیران کیفیت بالایی دارند و به‌دلیل سابقه خوبی که از قدیم دارد در طی سالها کیفیت محصولاتش را پایین نیاورده است. برخی برندها در ابتدا کیفیت بالایی داشتند اما متأسفانه به تدریج کیفیت محصولات را پایین آورده‌اند. علاوه بر این محصولات گوشتیران طعم بسیار خوبی هم دارند که مورد پسند ماست.

سوسیس، گوشتیران و کالباس، رباط

بهنام 41 ساله از طرفداران فرآورده‌های گوشتی است و می‌گوید که تقریبا اغلب برندها را امتحان کرده است، به نظر او هر کدام از برندها در محصولی خاص بهترین هستند، به طور نمونه سوسیس‌های گوشتیران در مقایسه با بقیه بهترین است و کالباس‌های رباط طعم بی‌نظیری دارد که در مقایسه با سایر برندها اولین است. آندره هم در مقایسه با بقیه کیفیت بسیار خوبی بعد از این دو برند دارد.

گوشتیران، رباط و آندره بهترینند

محسن یکی از فروشنده‌های قدیمی فرآورده‌های گوشتی در پاسخ به این پرسش که مشتریانش طرفدار کدام برند هستند و به نظر او کدام برند محصولات باکیفیت‌تری دارد، می‌گوید : مشتریان اگر مصرف‌کننده همیشگی این فرآورده‌ها باشند، بر اساس تجربه متوجه می‌شوند که کدام کیفیت بالاتری دارد، اما اگر مصرف کننده همیشگی نباشند خیلی متوجه کیفیت نمی‌شوند به این دلیل که تمامی برندها را امتحان نکرده‌اند که متوجه تفاوت‌ها شوند، از نظر من گوشتیران و رباط و آندره بهترین کیفیت را دارند و اگر مشتری از من بپرسد به او توصیه می‌کنم، اگر نه هر‌کدام را که بخواهد به او می‌دهم، یک نکته مهم این‌که معمولاً قیمت نشان دهنده کیفیت است اما بیشتر مشتریان به این مسأله توجه نمی‌کنند و به دنبال قیمت پایین تر هستند، البته با این گرانی‌ها حق دارند.

آندره باکیفیت و کمیاب

مسعود یکی از مشتریان این فروشگاه قدیمی در پاسخ به این پرسش که کدام برند را انتخاب می‌کند می‌گوید‌: ما از مشتریان همیشگی محصولات آندره هستیم و فقط این برند را خریداری می‌کنیم، چرا که کیفیت و طعم بسیار خوبی دارد. محصولات آندره به نسبت بقیه در اغلب فروشگاه‌ها پیدا نمی‌شود اما به حدی از کیفیت آن راضی هستم که حاضرم به چند فروشگاه سر بزنم و تنها از این برند خرید کنم.

میکائیلیان، قدیمی و مورد اعتماد

خانم ترابی 45 ساله در این‌باره می‌گوید‌: برند میکائیلیان را انتخاب می‌کنم به این دلیل که برندی قدیمی است که کار خودشان را از روس‌ها یاد گرفته‌ و کیفیت بالای محصولاتشان را حفظ کرده‌اند. علاوه بر این محصولات این برند طعم بسیار خوبی دارند. در درجه بعدی گوشتیران به دلیل کیفیت بالا و اعتمادی که به مصرف کننده داده است.

(دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰) ۱۰:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها