یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۰۳۴۱۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تنظیم گری در بخش کشاورزی مهم‌تر از قیمت گذاری است

زمانیان گفت: به طور کلی بازار را نباید به حال خود رها کرد و باید به تنظیم گری در بخش کشاورزی توجه ویژه داشت.

مرتضی زمانیان کارشناس اقتصادی در رابطه با طرح کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با کشاورزی بیان کرد: بخشی از این طرح مربوط به اصلاحات ساختار است، ناظر بر ایجاد نهاد‌ها و یا تقویت نهاد‌هایی که در بخش کشاورزی وجود دارند.
او افزود: به طور کل طراحان این طرح به دنبال این موضوع بوده‌اند که هر چه را که به بخش کشاورزی مرتبط می‌شود، در بخش کشاورزی تجمیع کنند.
این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: نهاد سازی می‌تواند برخی زمان‌ها کارساز باشد، اما بستگی به این دارد که چه کارکردی را برای این نهاد تعریف کنیم.
او افزود:مهم‌ترین اتفاقی که در بخش کشاورزی در این چند ماه رخ داده است و در این طرح در حال اتفاق افتادن است؛ ایجاد دو نهاد است یکی شورای قیمت گذاری کالا‌های کشاورزی و دیگری ستاد تنظیم بازار است. به طور کل بازار را نباید به حال خود رها کرد و باید به تنظیم گری توجه ویژه شود نه مسئله قیمت گذاری، در حال حاضر این زیر ساخت‌ها برای ایجاد تنظیم گری مناسب وجود دارند.
زمانیان بیان کرد: در رابطه با کاهش تعداد مجوز‌ها این موضوع خوب و یک ارزش افزوده است، اما مسئله اصلی مجوز‌ها حل نخواهد شد تا سامانه ملی مجوز‌های کشور‌ها تاسیس شود.
او در پایان گفت: نه تنها بخش کشاورزی بلکه بخش‌های دیگر تا بازار مناسب نداشته باشند، اصلاح نخواهند شد. اگر بازار  تنظیم گری مناسب و درست داشته باشد، بعضا نیاز به افزایش واردات در برخی روز‌ها نیز وجود خواهد داشت.
 
(یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) ۲۱:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها