یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۰۳۴۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیام تبریک وزیر جهاد کشاورزی به انتخاب رییسی به ریاست جمهوری

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی، حضور عزتمندانه ملت بزرگ و هوشمند ایران اسلامی در حماسه انتخابات ۲۸ خرداد ماه و انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس‌جمهوری منتخب را تبریک گفت.

در متن پیام  «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی به حجت الاسلام والمسلمین رییسی آمده است: حضور عزتمندانه و سراسر غرور ملت بزرگ، فهیم و هوشمند ایران اسلامی در آزمون سرنوشت‌ساز و حماسه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و حلول بهار سیاسی انقلاب که بیانگر درک و بینش عمیق و اقتدار ملی کشور است را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، امت شهید پرور ایران و جناب‌عالی به عنوان رییس‌جمهوری منتخب از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
در ادامه این پیام آمده است: رجاء واثق دارد جناب‌عالی به عنوان چهره ارزشی و خدوم در تاریخ انقلاب اسلامی با درایت، جدیت، قاطعیت و دلسوزی و بهره‌گیری از همه توان کشور خواهید توانست فصل نوین و شکوهمندی را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایجاد و بالندگی و تعالی میهن عزیزمان به‌ویژه در بخش کشاورزی فراهم آورید.
طبق گزارش وزارت کشور  از کل واجدین شرایط ۵۹ میلیون  و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر کل آرای ماخوذه، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات مشارکت داشتند که این مشارکت ۴۸.۸ درصد است.
سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام نخست و از سوی مردم به عنوان امانت‌دار دستگاه اجرایی و رییس جمهوری انتخاب شد.
همچنین محسن رضایی میرقائد با سه میلیون ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای، عبدالناصر همتی با ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر رای و سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ نفر رای در رتبه های بعدی قرار گرفتند و بقیه آرا به عنوان آرای باطله ماخوذه سه میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای است.
 
(یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) ۲۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها