شنبه / ۵ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۵:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۰۳۲۵
گزارشگر : ۱۰۱۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اعلام ‌آمادگی نماینده دولت درامور چای، برای تجارت چای با کشورآذربایجان

به گزارش فودنا استاندارگیلان و نماینده هیات دولت در امر ساماندهی چای، برای همکاری در زمینه تجارت چای با کشور جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کرد.

 به گزارش فودنابه نقل ازگیل نیوز"روح‌الله قهرمانی چابک" در دیدار با رییس هیات مدیره شرکت آذرسون هلدینگ جمهوری آذربایجان، گفت: بادرنظرگرفتن ظرفیت‌های بالای گیلان در زمینه تولید چای، این استان می‌تواند همکاری خوبی را با کشور آذربایجان داشته باشد.

وی که نماینده ویژه رییس جمهور و هیات دولت در امر ساماندهی چای است، افزود: ما به شما اطمینان می‌دهیم که شاهد یک رابطه پایدار و مستحکم در خصوص تجارت چای باشیم. "قهرمانی" گفت: ما می‌توانیم چای مورد نیاز شما را تامین کنیم و با پذیرش سفارشات آن کشور، براساس سلیقه شما خودمان را وفق دهیم. وی با اشاره به دیدگاه حمایتی در زمینه چای در کشور، افزود: امیدواریم با برقراری ارتباط مناسب در بخش صادرات و سایر امورات چای، آن کشور بتواند چای را به اکثر نقاط دنیا صادر کرده و با همکاری یکدیگر چای منطقه را تامین کنیم.

 وی خطاب به اعضای این شرکت آذربایجانی، اظهار داشت: هیچ مشکلی به لحاظ سرمایه‌گذاری و صادرات در بخش چای وجود ندارد و درصورت تمایل شما می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که ورود شما در هر بخش تسهیل شده و منافع‌تان کاملا تامین شود. استاندارگیلان با بیان اینکه باید بحث صادرات چای را جدی گرفت، گفت: برای اجرایی شدن این امر، تسهیلات مختلف از قبیل معافیت گمرکی، بندر و بازرگانی در حد امکان برای کشور آذربایجان درنظر گرفته می‌شود. "فوزی خان آراض" رییس هیات مدیره شرکت آذرسون هالدینگ جمهوری آذربایجان، نیز در این دیدار گفت: باتمام وجود در خدمت شما هستیم و این شرکت آمادگی ارائه خدمات رسانی در زمینه‌های مختلف اعم از نفت و مواد غذایی و ساخت و ساز را دارد.

وی افزود: این شرکت به ? ???کشور جهان صادرات چای داشته و سالانه بالغ بر ? ???هزارتن چای از طریق این شرکت به فروش می‌رسد. "آراض" گفت: در سال ? ?????این شرکت، ? ????تن چای از ایران خریداری کرده و در این سفر نیز، ? ????تن چای از این استان خریداری خواهیم کرد. وی یادآوری کرد: هدف از این سفر، خریداری چای از گیلان، اختلاط و فرآوری و بسته‌بندی آن برای صادرات به کشورهای مختلف است. استان گیلان دارای ? ???هزار هکتار باغ چای و تولید سالانه حدود ? ???هزار تن چای خشک است. میزان مصرف سالانه چای خشک کشور حدود یکصد هزار تن است.

ایمیل : bgahhbga@yahoo.com

(شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷) ۱۵:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها