(سه شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷) ۱۳:۲۰

با راه‌اندازی مجتمع دامپروری حاجی‌آباد

20 هزار تن شیر به تولیدات استان هرمزگان افزوده می‌شود

با تکمیل و راه‌اندازی مجتمع بزرگ دامپروری حاجی‌آباد و فعالیت دامداران هرمزگانی، پیش‌بینی می‌شود 20 هزار تن به تولید شیر و 480 تن به تولید گوشت قرمز استان افزوده شود
 

به گزارش ایانا، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی امور زیربنایی پروژه مجتمع دامداری شهرستان حاجی‌آباد خبر داد و گفت: اعتبار احداث امور زیربنایی این مجتمع که  ساخت آن از سال 83 آغاز شده بیش از 10 میلیارد ریال است و تا سال آینده تعدادی از واحدهای آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

اللهیار آقاپور تصریح کرد: هدف از این طرح حمایت از دامدارانی است که سالها به رشته دامداری و تولید فرآورده‌های دامی اشتغال داشته‌اند. همچنین ایجاد اشتغال، جلوگیری از کاهش تولیدات دامی، بهبود روشهای مدیریت هماهنگ با تکنولوژی پیشرفته دامپروری و افزایش تولیدات دامی از طریق امور اصلاح‌نژادی و بهبود تغذیه و روشهای مدیریتی از دیگر هدفهای طرح است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به ویژگیهای مجتمع دامپروری حاجی‌آباد یادآور شد: مساحت این مجتمع 41 هکتار و دارای 105 واحد گاوداری شیری است که مساحت هر یک  از واحدها دو هزار و 880 مترمربع است.

آقاپور با بیان این که حاجی‌آباد به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری استان نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تامین تولیدات و فرآورده‌های دامی از اولویتهای مهم بخش امور دام است و از طرفی وجود گاوداری در سطح شهر و روستا مشکلات عدیده‌ای از جمله احتمال بروز انواع بیماریهای مشترک انسان و دام، مشکلات زیست‌محیطی و... دارد که با تجمیع و انتقال آنها به خارج از شهر و فعالیت در مجتمعهای دامداری، می‌توان ضمن برطرف کردن این مشکلات، تولیدات دامی شهرستان را نیز افزایش داد.


©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.