(شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۴۰

بررسی پرونده واردات گندم و میوه در دستور کار کمیسیون کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: متأسفانه طی آمار های به دست آمده مسئولان ذی ریط علاوه بر واردات میوه قصد واردات گندم را هم دارند، به همین جهت نمایندگان مجلس در وهله ی اول طی نامه ای خواستار توقف واردات بی رویه میوه از رئیس جمهور شدند،که بی شک بعد از این مهم خواهان رسیدگی به پرونده واردات بی رویه گندم خواهند بود.
عبدالله سامری ، درخصوص این مطلب که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت توقف واردات بی رویه میوه به کشور نامه ای به رئیس جمهور ارجاع دادندکه پس از گذشت مدتی بخشنده ـ معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی – اظهار داشت که براساس آخرین آمار به دست آمده در سال جاری مجوزی برای واردات میوه به ویژه مرکبات صادرنشده است و اگر هم وارداتی صورت گرفته باشد شامل میوه‌های فانتزی مانند موز است که واردات آن مشکلی در روند تولید داخلی ایجاد نمی‌کند به طوری که بر اساس آمار گمرک، طی هشت ماهه نخست سال جاری فقط 273 هزار تن انواع میوه‌های خوراکی، پوست مرکبات یا پوست خربزه، 118 هزار تن انواع سبزیجات، نباتات، ریشه و غده‌های خوراکیبه کشور وارد شده که است،گفت: در چند هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص توقف واردات بی رویه میوه به کشور مذاکراتی داشتند.

راه کار اصلی خود کفایی در تولید تقویت کشاورزان است 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: با توجه به اینکه  کشور درحال حاضر از قابلیت و توانایی بسیار مطلوبی در جهت تولید و کشت انواع میوه برخوردار است به همین جهت به طور حتم با تقویت کشاورزان می توانیم علاوه بر تأمین نیاز داخلی صادرات محصولات کشاوزی از جمله میوه را به سایر کشورها داشته باشیم، امامتأسفانه تا به امروز مسئولان ذی ربط به دلایل غیر منطقی و قانونی اقدام به وارادت بی رویه محصولات کشاورزی از جمله میوه کرده اند.

مسئولان به غیر از میوه قصد واردات بی رویه گندم را هم  دارند

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهار داشت: متأسفانه طی آمار و اطلاعاتی که به دست آمده مسئولان ذی ربط علاوه بر واردات میوه قصدبه واردات گندم را هم دارند.

سامری، افزود: نمایندگان مجلس در وهله ی اول طی نامه ای خواستار توقف واردات بی رویه میوه از رئیس جمهور شدند،که بی شک بعد از این مهم خواهان رسیدگی به پرونده واردات بی رویه گندم که یک موضوع کاملا سیاسی در کشور است، هستند.

 دولت با گندم وارداتی جشن خودکفایی را به کام کشاورزان تلخ کرد

وی، ادامه داد: در حال حاضر در راستای مایحتاج مردم به گندم آن رقمی نیست که از سوی مسئولان ذی ربط مطرح شده است به طوری که متأسفانه به صورت بی رویه و بیش از حد مورد نیاز داخلی گندم را به کشور وارد می کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: این مسئولان ذی ربط بخشی از گندم وارداتی را در جامعه میان مردم توزیع کرده و مابقی را در انبارهای مورد نظر ذخیره می کنند و بعد می گویند کشور در تولید گندم خود کفا شده است و دولت دهم هم در این راستا با گندم های واردات جشن خودکفایی  را به کام کشاورزان تلخ کرد.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: با توجه به اینکه هفته گذشته کمیسیون کشاورزی میزبان معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بوده است به همین جهت بخشنده درخصوص واردات میوه به کشور مطلبی را در این کمیسیون مطرح نکرد اما بحث توقف واردات بی رویه میوه به کشور از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده بود.

 

 

 

خانه ملت


©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.