آرشیو اخبار

امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت : ۱۴:۲۱

[۱۳۸۴]  ::  [۱۳۸۵]  ::  [۱۳۸۶]  ::  [۱۳۸۷]  ::  [۱۳۸۸]  ::  [۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  :: 
[۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  ::  [۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
تعداد اخبار : ۱۷

کاهش 30 درصدی هزینه‌های تولید با اجرای عملیات تسطیح شالیزار

 
به گزارش فودنا، طهمورث قاسم‌نژاد اظهار کرد: هموار‌سازی، صاف‌کردن و ایجاد شیب مناسب در زمین با درنظر گرفتن ضریب نفوذ‌پذیری برای جلوگیری از تند‌آب و فرسایش سطحی و به‌وجود آوردن شرایط یکسان و هماهنگ توزیع آب در یک عمق در تمام مزرعه تسطیح زمین کشاورزی گفته می‌شود.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۲۱:۴۳

فرمول‌های عجیب و غریب برای افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی

 
برخی بانکداران با اعمال فرمول‌های عجیب و غریب، نرخ‌های سود تسهیلات بانکی را چندین درصد افزایش می‌دهند و مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار را دور می‌زنند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۲۱:۴۲

استفاده از ریز‌مغذی‌ در 2 هزار هکتار مزارع گندم مازندران

 
به گزارش فودنا، حسن عنایتی اظهار کرد: سطح سبز مزارع جو استان 41 هزار و 500 هکتار است که از این میزان 11 هزار و 500 هکتار جو آبی و 30 هزار هکتار جو دیم است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۲۱:۴۰

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی بیمه محصولات کشاورزی

 
به گزارش فودنا، مجید بهادری گفت: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی، بانک کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در اسفند ماه امسال اقدام به برگزاری سه کارگاه آموزش تخصصی بیمه محصولات کشاورزی ویژه کشاورزان پیشرو در سطح استان کرد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۲۱:۳۹

توسعه باغ در 30 هزار هکتار زمین‌ شیبدار استان های شمالی

 
به گزارش فودنا انجام عملیات زراعی در زمین های شیبدار سبب فرسایش شدید خاک می‌شود که این مسأله در مازندران سبب بروز سیل‌های متعدد شده و خسارت‌های سنگینی را در بر داشته است و یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از فرسایش خاک در زمین‌های شیبدار شیبدار استان، احداث باغ‌های میوه است که علاوه بر جلوگیری از فرسایش سبب تثبیت خاک، استفاده بهینه از منابع طبیعی، تبدیل زمین‌های شیبدار کم بازده به باغ‌های اقتصادی و افزایش تولید محصولات باغی با توسعه سطح زیرکشت، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد کشاورزان می شود.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۲۱:۳۷

تراز غذایی کشور را به صفر می‌رسانیم

 
به گزارش فودنا، محمود حجتی با بیان این که تراز غذایی کشور در چند سال اخیر وابسته و منفی بوده است، گفت: با توجه به توسعه اقتصادی، افزایش نرخ رشد در حوزه کشاورزی و تقاضاهای داخلی توانسته‌ایم موفقیت های چشمگیری به دست آوریم و تراز غذایی کشور را از منهای 8.1 میلیارد دلار در سال 92 به منهای 5.5 میلیارد دلار در سال 93 کاهش دهیم.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۲۱:۳۵

نتایج بررسی آبلیموهای تقلبی تا پایان سال اعلام می‌شود

 
رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو گفت: نتایج مربوط به بررسی آبلیموهای تقلبی تا پایان سال اعلام می‌شود.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۲۱:۳۲

تا اطلاع ثانوی از خرید پنیر این شرکت غذایی خودداری کنید

 
برخی از تحقیقات حاکی از آن است که در برخی از پنیرهای در دسترس و پرمصرف چوب وجود دارد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۲۱:۲۹

اعلام آمادگی اتاق بازرگانی تهران برای همکاری با مجلس جدید

 
تعامل اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و همچنین مشاوره قوای سه‌گانه با مجلس شورای اسلامی آینده به جهت تصویب قوانین و مقرراتی که فعالیت فعالان اقتصادی را تسهیل کند حائز اهمیت است که در این راستا نایب رییس اتاق بازرگانی تهران درخصوص همه نوع همکاری اتاق بازرگانی با مجلس جدید، اعلام آمادگی کرد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۱۱:۱۰

با اجرایی شدن برجام، قیمت نهاده های دامی حدود 15 درصد کاهش یافت

 
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از کاهش 15 درصدی قیمت انواع نهاده های دامی خبر داد و گفت: در یک سال گذشته و با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، قیمت نهاده های دامی در داخل کشور کاهش یافته است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ , ۱۱:۰۸

۱ ۲
۱۷ مورد، صفحه ۱ از ۲