یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۸۷ / ۰۹:۳۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۸۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کارشناس و سرمایه‌گذار بخش خصوصی

بزرگترین دامداری آسیا در ایران احداث می‌شود

بزرگترین دامداری آسیا با 35 هزار مولد شیری و تولید 5 درصد شیر کشور در ورامین احداث خواهد شد

 

 

مدیر گروه تولیدی کشاورزی بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: طرح احداث بزرگترین دامداری آسیا با داشتن 35 هزار راس مولد شیری و 75 هزار راس در گله با سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری در شهرستان ورامین توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

 

حسن توکلی طرقی افزود: طرح احداث دامداری با قابلیت دریافت روزانه 1000 تن شیر، ظرفیت تولیدی شیر استان تهران را 1000 تن در ظرفیت شیر کشور را 365 هزار تن معادل 5 درصد افزایش خواهد داد.

وی افزود: این طرح که توسط  بخش خصوصی تهیه و تدوین شده و به موافقت وزیر جهاد کشاورزی نیز رسیده است مراحل اجرایی و زیرساختی خود را گذارنده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری کلنگ‌زنی آن آغاز شود.

توکلی طرقی تصریح کرد: در زمان حاضر بزرگترین دامداری آسیا در کشور عربستان با 15 هزار راس و بزرگترین دامداری دنیا در آمریکا با 20 هزار راس دام مولد فعالیت می‌کنند.

این کارشناس گفت: هر چند زمان شروع تا بهره‌برداری این پروژه 5 سال پیش‌بینی شده است اما در صورت عدم همکاری بخش دولتی و تامین اعتبار آن، پروژه مذکور زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد روند پرداخت تسهیلات اعتباری این پروژه هر چه سریعتر با همکاری بخش دولتی و سیستم بانکی تسریع شود.

وی افزود: توجه به توسعه بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از اصول استقلال اقتصادی و به تبع آن تامین امنیت غذایی جامعه از اولویتهای کشور است و با در نظر گرفتن مزیتهای نسبی و پتانسیلهای بالقوه و بالفعل کشور این بخش می‌تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت و مطمئن‌ترین محل سرمایه‌گذاری باشد، سرمایه‌گذاری در بخش دامپروری و کشاورزی ضمن تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه، حفظ محیط زیست، جلوگیری از تبدیل اراضی، ایجاد اشتغال گسترده و تامین نیاز روز افزون جامعه به فرآورده‌های لبنی و شیر و رسیدن به حد استاندارد بین‌المللی مصرف و مزیتهای قابل توجه دیگری است.

(یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷) ۰۹:۳۹
علی یزدی
۱۳۹۵/۰۲/۰۴ Iran
5
0
0

سلام و خسته نباشید این خیلی عالیه نیروی به کار خواستیم من در خدمتم.

حسام ترکیان
۱۳۹۶/۱۲/۰۴
5
0
0

سلام. موفق باشید. بنده توی دامداری ازمیر کار میکردم و تمام کارهای دامداری را مسلط هستم اگر کاری هست در خدمتم.باتشکر

وحید تاجیک
۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
0

باسلام . در مورد خرید جو و خوراک دام با قیمت رقابتی اگر مایل به همکاری بودید در خدمت هستم


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها