سه شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۹۸۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

50 درصد مرغ کشور از لاین‌های داخلی تولید خواهد شد/ معرفی مرغ لاین کوثر 7

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه قرار است 50 درصد مرغ کشور از لاین نژاد آرین ایرانی تامین شود، گفت: با معرفی لاین کوثر 7 قرار است صد درصد مرغ لاین کشور در داخل کشور تولید شود.

صنعت مرغداری کشور با سابقه حدود 60 سال تاکنون نیازمند به واردات لاین‌های مرغ بوده است که این لاین‌ها پایه تولید مرغ اجداد و مرحله بعد تولید مرغ مادر و در مرحله آخر تولید مرغ گوشتی و تخم گذار قرار می‌گرفت. گرچه مرغ لاین به نام نژاد آرین از حدود 30 سال قبل در کشور ایجاد شده بود اما متأسفانه نتوانسته بود جای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز کند و کم کم به فراموشی سپرده می‌شد.
در این زمینه امروز محمدرضا اسکندری رئیس سازمان اقتصادی کوثر در محل این سازمان اعلام کرد: برای احیای نژاد لاین مرغ آرین سازمان اقتصادی کوثر وارد عمل شده تا این لاین ایرانی اکنون به زنجیره تولید بیاید، تصمیم گرفته شد 50 درصد لاین مرغ‌های کشور از نژاد آرین باشد و 50 درصد فعلا وارداتی باشد، اما امروز مرغ لاین کوثر7 معرفی می‌شود که این مرغ لاین پایه تولید مرغ اجداد می‌شود و نیازی به واردات مرغ لاین و اجداد نیست و در زمینه تولید گوشت مرغ می‌توان از پایه به خودکفایی رسید.
در حاشیه این نشست قفسه‌هایی در سازمان اقتصادی کوثر قرار داده شده و نمونه‌هایی از مرغ لاین کوثر 7 نیز به نمایش گذاشته شده و در معرض دید خبرنگاران قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان این که سالانه بین 10 تا 15 میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی و خوراک دام وارد کشور می‌شود، گفت: در حالی که این محصولات به راحتی در داخل کشور قابل تأمین است، اما عده‌ای تفکرشان بر اساس نادیده گرفتن شعار ما می‌توانیم است و مرتب شعار می‌دهند ما نمی‌توانیم.
اسکندری این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: سازمان اقتصادی کوثر با مطالعه ظرفیت‌های تولید بخش کشاورزی راه‌های خودکفایی تولیدات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در 8 جلد کتاب منتشر کرده و در اختیار سازمان‌ها و مسؤولان ذی‌ربط قرار داده و نیز با انجام تولیدات از جمله معرفی مرغ لاین کوثر7 شعار ما می‌توانیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شعار ما توانستیم تبدیل کرد.
* الکتروموتورهای ضدانفجار در کشور تولید می‌شود
وی همچنین گفت: در زمینه تولید الکتروموتورهای ضد انفجار در کشور در حالی که این نوع موتورها قبلا فقط در آمریکا تولید می‌شد، اما با کمک مهندسان جوان ایرانی ابتدا از مسیر تعمیر موتورها آغاز کردیم و اکنون توانسته‌ایم تولید موتورهای ضدانفجار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در داخل کشور تولید کنیم.
وزیر اسبق جهاد کشاورزی گفت:‌ در زمینه تولید کارخانه‌های جوجه کشی که قبلا فقط وارداتی بود الان 60 درصد تولید آن داخلی شده و به زودی تولید داخلی آن به صورت کامل انجام می‌شود.
 
(سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها