شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۵۸۹۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

برنامه‌های مدرس خیابانی برای وزارت صمت اعلام شد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین برنامه وزارت صمت تقویت تولید داخلی، توسعه صادرات و افزایش همه ابعاد تولید اعم از کیفیت و بیش از همه اتکا به توان داخل و بومی سازی تولیدات است.

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید اعلام کرد: امسال ۴ برنامه راهبردی در دستور کار این وزارتخانه است که مهمترین آن تحقق اهداف جهش تولید پیرو فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد و حتماً به عنوان مهمترین راهبرد در سال ۹۹، با اتکا به توان داخل و قطع وابستگی‌های بخش‌های مختلف صنعتی کشور و همچنین قطع وابستگی ارزی دنبال خواهد شد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت محور دوم برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه را در سال ۹۹، راه اندازی طرح‌های نیمه تمام در قالب پویش ملی "تولید، تداوم امید" عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در سطح کشور مراحل تکمیل و راه اندازی خود را طی می‌کنند که به مرور تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید.
مدرس خیابانی تصریح کرد: پویش ملی تولید تداوم و امید هر هفته پنجشنبه‌ها با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان در سراسر کشور اجرایی می‌شود و واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرند؛ در همین راستا ۲۰۰ طرح صنعتی پیشران با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و امکان اشتغال زایی مستقیم برای بیش از ۴۱ هزار نفر تا پایان سال افتتاح خواهند شد و فردا نیز در قالب هفته نهم پویش ملی تولید و تداوم امید تعدادی دیگر از طرح‌های صنعتی و معدنی در سه استان خراسان رضوی، کرمان و البرز به بهره‌برداری می‌رسند.
وی افزود: محور سوم توسعه صادرات، کنترل و مدیریت واردات است که در همین راستا برای کنترل واردات موارد را محدود به کالا‌های اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانجات نموده ایم و هم اکنون حدود ۲۵۰۰ ردیف کالایی مشمول ممنوعیت واردات شده و این اقلام در راستای مدیریت واردات کالا‌های غیر ضرور و مشابه ساخت داخل ممنوع شده اند.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تعمیق و توسعه ساخت داخل نیز برنامه کاهش ارزبری معادل ۳.۲ میلیارد دلار در انواع قطعات و تجهیزات وارداتی را در دستور کار داریم و در ۴ ماهه اول امسال حدود ۳۰۰ میلیون دلار انواع قطعات را داخلی سازی کرده و در هفته پیش‌روی نیز میز تخصصی ساخت داخلی دیگری برگزار می‌شود.
مدرس خیابانی محور چهارم اولویت‌های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹ را کنترل و تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: برای تحقق اهداف جهش تولید امسال چهار برنامه به صورت ویژه در حال پیگیری است که شامل استفاده از ظرفیت‌های خالی واحد‌های صنعتی، احیا و راه اندازی واحد‌های صنعتی و معدنی تعطیل، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و دستیابی به فناوری‌های نوین است.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص اقدامات لازم برای تامین معیشت مردم، تامین مناسب و مکفی کالا‌های اساسی مورد نیاز در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار دارد.
مدرس خیابانی گفت: ما در حال مبارزه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با چاشنی غلیظ تهاجم رسانه هستیم؛ از این روی نقش رسانه‌ها و خبرنگاران از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که وقتی این جنگ اقتصادی تبدیل به یک باور عمومی شود ما همه داشته‌ها و ابزار‌های خود را برای مقابله با دشمن به کار می‌گیریم و اجازه نخواهیم داد نقشه‌های شوم آن‌ها اجرایی شود و حتماً همه حربه‌های آن‌ها را خنثی خواهیم کرد.
 
(شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها