شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۵۸۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

پیش بینی تولید ۱۱ میلیون تن شیرخام تا پایان سال

سلطانی گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید پیش بینی می‌شود که تولید شیر خام به ۱۱ میلیون تن برسد.

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه شیر و گوشت وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری و دستور ستاد تنظیم بازار برای خرید گوشت، کارها به کندی پیش می‌رود.  با وجود آنکه قیمت خرید گوشت از دامداران غیرکارشناسی است، از این رو خواستار اصلاح نرخ هستیم.
سلطانی سروستانی قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک را بدون احتساب سود ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هر کیلو دام سبک با نرخ ۳۳ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود.
مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: در حال حاضر دامداران ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد و مابقی را با نرخ مصوب خریداری می‌کنند.
او با اشاره به اینکه قیمت مصوب ۲ هزار و ۹۰۰ تومانی شیر خام جوابگوی هزینه تولید نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت منطقی هر کیلو شیر خام ۳ هزار و ۳۰۰ تومان است که متاسفانه علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته، قیمت خرید از دامداران اصلاح نشده است.
پیش بینی تولید ۱۱ میلیون تن شیرخام تا پایان سال
سلطانی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید پیش بینی می‌شود که تولید شیر خام به ۱۱ میلیون تن برسد که اگر در سال جهش تولید مسئولان به اصلاح قیمت خرید توجه نکنند، شاهد افت تولید و استمرار زیان دامداران خواهیم بود.
مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان از انباشت ۳۰۰ هزار راس دام سنگین در دامداری‌ها خبر داد و گفت: پشتیبانی امور دام تقاضای خرید ۴۰ هزار تن  گوشت را از دامداران کرده است که در صورت اصلاح نرخ، دامداران مشکلی در عرضه ندارند.
 
(شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها