شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۵۸۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گذشت

خان محمدی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون میزان خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فراتر رفته است.

علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
نیازی به واردات گندم نداریم
او افزود: با توجه به روند فعلی پرداخت مطالبات پیش بینی می‌شود که میزان خرید از ۱۰ میلیون تن فراتر رود که با وجود ذخیره سازی مناسب در سیلوها، نیازی به واردات نداریم.
خان محمدی ادامه داد: با وجود شرایط مساعد اقلیمی برآورد می‌شود که تولید گندم از ۱۳.۵ تا ۱۴ میلیون تن فراتر رود که در صورت تحقق این میزان خودکفایی استمرار خواهد یافت.
دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی آینده را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تورم و احتساب ۱۵ درصد سود منطقی برای کشاورزان انتظار می‌رود دولت یک ماه قبل از آغاز فصل زراعی قیمت واقعی خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند تا کشاورزان بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
مدیر عامل مجمع ملی نخبگان بخش کشاورزی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی تحریم و با توجه به تلاطماتی که در بازار اقتصاد وجود دارد، انتظار می‌رود دولت با عمل کردن به وعده‌های خود مبنی بر اعلام به موقع قیمت، از کشاورزان حمایت کند تا امنیت غذایی کشور حفظ شود.
 
(شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها