پنج شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۵۸۵۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نقش فروشگاه‎های زنجیره‎ای درسالم‌سازی شبکه توزیع

سالم‎سازی شبکه توزیع از جمله مهم‎ترین زمینه‎های توسعه اقتصادی پایدار کشور، تامین عدالت اجتماعی و امنیت اقتصادی اکثریت مردم جامعه است. فروشگاه‎های زنجیره‎ای رفاه با رسالت فراهم کردن کالاهای مورد نیاز جامعه، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید اقلام اساسی، نقشی مهم و اساسی از ابتدا تاکنون، درسالم‌سازی شبکه توزیع در کشور ایفا کرده‌اند.

رسول محمدی، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به این مطلب گفت: به‌عنوان یکی از گسترده‎ترین شبکه‎های توزیع کالا در جهت نوین‌سازی نظام توزیع کالاهای مصرفی و بادوام در سطح خرده‎فروشی عملکرد مثبتی از خود نشان دهیم.
وی افزود: این فروشگاه به‌عنوان نخستین فروشگاه زنجیره‌ای ایران در حوزه خرده‌فروشی، موفق به عضویت در انجمن مراکز خرید و خرده‌فروشی خاورمیانه و شمال آفریقا شده است. در واقع این کار موجب افزوده شدن شبکه‌ای از متخصصان و شرکت‌های مرتبط با صنعت خرده‌فروشی به دایره همکاران ما شده است.
به گفته محمدی، خرده‌فروشی مدرن توسط این فروشگاه در ایران پایه‌گذاری شد و این مهم در حالی بود که آن زمان کسی باور نداشت بتوانیم خرده‌فروشی مدرن را در این ابعاد توسعه دهیم، اما با انجام این کار و راه‌اندازی فروشگاه‌های فرانچایز، توانسته‌ایم برای ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.
وی توضیح داد: در سراسر دنیا بیش از ۸۵ درصد از ظرفیت عرضه و تقاضا در اختیار زنجیره توزیع مدرن است و زنجیره سنتی تنها ۱۲ تا ۱۳ درصد از ظرفیت توزیع را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، کار قیمت‌گذاری کالاها را در رفاه انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: رفاه به هیچ وجه کالاها را قیمت‌گذاری نمی‌کند، اما تضمین می‌دهد که مشتریان یک کالای مشابه را ارزان‌تر از دیگر فروشگاه‌ها خریداری ‌کنند.  وی تصریح کرد: در این دوران که با شیوع بیماری کرونا رو به رو هستیم و درآمدها کاهش پیدا کرده است و مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند در هماهنگی با دولت تلاش می‌کنیم که نیاز مردم را با تخفیف به دستشان برسانیم. مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به حمایت از تامین‌کنندگان داخلی نیز اظهار کرد: تولیدکنندگان ایرانی را ترغیب می‌کنیم که کالاهای باکیفیت خود را به رفاه عرضه کنند تا جایگزین کالاهای ‌خارجی شود. حمایت از تولید داخل یکی از عوامل موفقیت در دوران تحریم است.
 محمدی با اشاره به نگرانی‌ها از آلودگی اقلام عرضه شده در فروشگاه‌ها به ویروس کرونا گفت: پیش از ارسال کالاها به فروشگاه‌ها، آنها را چهار تا پنج روز در شرایط مناسب قرار می‌دهیم و پس از اطمینان از رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، آنها را به فروشگاه‌ها ارسال می‌کنیم.
محمدی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای رفاه افزود: در حال حاضر پیگیری راه‌اندازی مدل فروشگاه‌های نمایندگی (فرانچایز) را در دستور کار داریم. بر این اساس قرار است سوپرمارکت‌های محلی را به شعب رفاه تبدیل ‌کنیم. تاکنون ۳۰۰ فروشگاه به این شکل راه افتاده است و ۴۰۰ فروشگاه دیگر هم به این طرح اضافه می‌شود. در این طرح اجناس را رفاه تامین می‌کند و مالک فروشگاه فروش آن را مدیریت می‌کند و استراتژی مجموعه ما در این طرح، ارائه تخفیف ۵ تا ۴۰ درصدی روی اجناس فروشگاه‌های نمایندگی است.  محمدی با بیان برنامه‌‌های حمایتی در راستای مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت گفت: به مناسبت عید غدیر خم میان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مددجو، سبدهای غذایی را که شامل برنج، مرغ و روغن است توزیع می‌کنیم. شناسایی مددجویان از طریق وزارت رفاه انجام می‌شود و این وزارتخانه سبدها را میان آنها توزیع می‌کند. همچنین توزیع ۴۰ هزار بسته غذایی با کمک هلال احمر و یونیسف در میان مادران باردار و شیرده در دستور کار است.
مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح یاری بازنشستگان کشوری از مردادماه ادامه داد: با صندوق بازنشستگی کشوری بر سر اجرای سه مرحله‌ای این طرح توافق کرده‌ایم. مرحله اول در اسفندماه اجرا شد و تسهیلات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی با کارمزد ۲ درصد در کارت حقوق بازنشستگان کشوری وارد شد تا خرید کنند و پس از یک ماه تنفس در چهار قسط از حقوق‌شان کسر شود.
 
 
(پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها