پنج شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۸۴۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قیمت گوشت گوسفندی منطقی است/ تعداد دلالان در بازار گوشت کاهش یافت

دادرس گفت:در شرایط فعلی کف قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان است و تعداد دلالان در این بازار کاهش یافته است.

دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک در خصوص وضعیت بازار گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو بره نر زنده ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان  است که در روزهای اخیر به دلیل  مناسبت عید قربان قیمت‌ها افزایش جزئی داشت و اکنون دوباره کاهش یافته است.
او افزود: قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان است و ممکن است در نقاط مختلف شهر بالاتر از این باشد.
دادرس گفت: با توجه به اینکه ۴۶ درصد یک لاشه، گوشت است، قیمت ۱۱۰ هزار تومانی گوشت منطقی به نظر می رسد. قیمت تمام شده دام زنده با قیمت عرضه فعلی، سود آنچنانی ندارد و فروش برای دامداران با زیان هم مواجه است.
این مقام مسئول در خصوص عوامل متعدد افزایش قیمت دام زنده تصریح کرد: عدم تخصیص ارز کافی به نهاده های دامی، عدم مدیریت مناسب در توزیع نهاده، افزایش قیمت نهاده‌های تولید داخل، قاچاق دام و افزایش هزینه های حمل، از جمله عوامل گرانی دام محسوب می شود.
مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: در سال ۹۵ صادرات بی مورد دام و از  سال ۹۶ قاچاق دام صورت گرفت و به موجب آن جمعیت دام کشور کم شد . همچنین در بازار رسانی هم مشکل وجود دارد و باید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت بخشی نگری را کنار بگذارند و هماهنگ باشند.
او ادامه داد: با شرایط امروز با احتساب اینکه ۴۶ درصد از دام زنده، گوشت است، کف قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان است.
دادرس گفت: در این شرایط تعداد دلال‌ها در بازار کم شده است چراکه دیگر قدرت اقتصادی مردم جواب افزایش قیمت را نمی‌دهد و از تعداد دفعاتی که گوشت دست دلال می چرخد کاسته شده است. 
چرا قیمت گوشت در مناطق مختلف تهران تفاوت دارد؟
در ادامه برنامه ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت دام زنده حدود ۴۷ هزار تومان در هر کیلوگرم است، گفت: با احتساب هزینه‌های جانبی گوشت گوسفندی به قیمت حدود ۹۸ هزار تومان به فروشندگان عرضه می‌شود و در نهایت به قیمت ۱۱۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.
ملکی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت گوشت در مناطق مختلف تهران تفاوت دارد، گفت: اغلب کشتارگاه‌ها در جنوب شهر است و طبیعی است که با در نظر گرفتن هزینه حمل  قیمت‌ها در مناطق مختلف به خصوص در شمال تهران گران تر می شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: گوشت به همین قیمت به فروش می‌رسد واگر قیمت ها کمتر شود دامداران متضرر می شوند.
او تاکید کرد: در شرایط فعلی کمبودی در عرضه دام زنده و گوشت نداریم.
قیمت منطقی گوشت گوساله ۸۵ هزار تومان است
در ادامه برنامه مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت  خرید تضمینی گوشت گوساله بدون استخوان ۷۰ هزار تومان است.
او افزود: قیمت دام زنده سنگین  ۲۷ هزار تومان است که قیمت تمام شده برای دامدار ۳۰ هزار تومان تمام می شود.
مقدسی تصریح کرد: در حال حاضر در بازار قیمت هر کیلو گوشت گوساله زیر ۱۰۰ هزار تومان نیست.
او بیان کرد: قیمت منطقی دام سنگین ۳۴ هزار تومان است و هر کیلو گوشت گوساله هم نباید بالاتر از ۸۵ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.
 
(پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹) ۰۷:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها