شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۱
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۹۵۶۷۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
نوش آنلاین
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

چرا آب معدنی گران شد؟

پیمان فروهر تاکید کرده صاحبان این صنعت بخش اعظم از ٦ماه اول سال که بهترین فصل فروش می‌باشد را از دست داده‌اند و این نشان‌دهنده بی‌میلی قلبی آنان به افزایش قیمت بوده و این افزایش صرفا با هدف جبران هزینه‌های سنگین وارده بر تولید انجام گرفته است.

در پی انتشار خبری مبنی بر افزایش چراغ خاموش ۳۳درصدی قیمت آب معدنی، دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین درباره دلایل این افزایش قیمت گفته است.
 
پیمان فروهر در این باره گفت: راستش انجمن و اعضاء مصمم بودند خلاف محصولات دیگر که به‌شدت و در چند مرحله افزایش قیمت داشتند، امسال تا جایی که مقدور است افزایش قیمت نداشته باشند و گواه این موضوع همین است که تقریبا بیش از نیمی از رونق فصلی فروش پشت سر گذاشته شد و افزایش انجام نگرفت و طی این مدت اعضاء انجمن تمام گرانی‌ها و افزایش هزینه‌ها از جمله حقوق دستمزد، افزایش ٣٠ درصدی کرایه حمل، افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش قیمت خدمات فنی مهندسی، افزایش شدید قیمت لوازم یدکی و ماشین‌آلات، افزایش قیمت تایر و ملزومات یدکی خودروهای پخش و …. را به جان خریدند و تا به امروز مقاومت کردند لاکن تاب آوری آنان در مقابل بالا رفتن قیمت مواد اولیه بطری که دو سه هفته اخیر به‌شدت افزایش یافته و به بیش از ٢٢٠٠٠ تومان در هر کیلو رسیده، در کنار افزایش قیمت سایر مواد اولیه به‌صورت روزافزون، از میان رفته و واحدهای تولیدی به‌رغم میل خود ناگزیر به افزایش قیمت آب‌های معدنی شدند.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با اشاره به این‌که اساسا میانگین افزایش محصولات ٢٥ تا ٢٦ درصد بوده، تاکید کرده است: فراموش نکنیم که آب بسته بندی تفاوت بزرگی با سایر محصولات غذایی و آشامیدنی دارد، در بیش از ٩٥ درصد از جغرافیای ایران مردم در کلان شهرها و شهرستان‌های کوچک و بزرگ به آب شرب شهری دسترسی دارند و تنها با باز کردن یک شیر در آشپزخانه یا هر جای دیگر در منزل آب شرب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند؛ این در حالی است که برای تامین تمامی نیازهای غذایی خرد و کلان خود باید به فروشگاه‌ها مراجعه و خریداری کنند، لذا بدیهی است در زمان وجود فشارهای معیشتی در زندگی مردم هر گونه افزایش قیمتی در صنعت بسته‌بندی آب می‌تواند منجر به ریزش مصرف کننده گردد و آنان را ناگزیر به استفاده از آب شهری نماید. این بدین معناست که تولید کنندگان این صنعت خود قلبا از افزایش قیمت محصولات ناخرسند می‌باشند، بدون شک این نگرانی از ریزش مشتری نزد سایر صاحبان صنعت به مراتب کمتر باشد چرا که مردم نهایتا ناگزیر به خرید و تهیه محصولات انها اعم از حبوبات، لبنیات، کنسروجات، پروتیین، ادویه‌جات، روغن، و …. خواهند بود.
 
پیمان فروهر در پایان گفت: ضروری است عرض کنم عرضه محصولات با قیمت‌های جدید پس از اتمام محصولات با قیمت‌های قدیمی انجام خواهد گرفت.
(شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها