یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۵۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نیاز به واردات کلسیم فستات نداریم/ تولید داخل منافع واردکنندگان را از بین برد

دبیر انجمن تولیدکنندگان کلسیم فسفات کشور با بیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه‌های داخلی ۲.۵ برابر نیاز بازار است گفت: انبار های کارخانجات مملو از دی کلسیم فسفات و مونو کلسیم فسفات است و نیازی به واردات این محصول وجود ندارد.

محسن سعیدیان  اظهار کرد: از خرداد سال 97 تا 21 آذر  98 کارخانه های تولید کننده کلسیم فسفات به دلیل واردات بی‌رویه محصولات تولیدی آنها یعنی دی کلسیم فسفات و مونو کلسیم فسفات با ارز دولتی تعطیل شدند.
وی افزود: بعد از اینکه دولت ارز 4200 تومانی اختصاصی برای واردات دی کلسیم فسفات و مونو کلسیم فسفات حذف کرد، کارخانه های ما دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و اکنون می توانند 2.5 برابر نیاز کشور تولید داشته باشند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان کلسیم فسفات کشور ادامه داد: در حال حاضر نیز با وجود اینکه دولت ارز 4200 تومانی واردات این محصول را حذف کرده است  انجمن صنایع خوراک دام طیور و آبزیان دوباره به دنبال اختصاص ارز دولتی به واردات محصولی است که در داخل کشور تولید می‌شود.
سعیدیان اظهار داشت: در آن مقطع(17 ماهه)  در واقع به محصول نهایی که در داخلی کشور نیز تولید می شد ارز 4200 تومانی داده شده بود اما برای واردات ماده اولیه (خاک فسفات) که در کارخانه های ما (کلسیم فسفات)  فرآوری می‌شد، ارز نیمایی داده می‌شود.
وی افزود: در شرایط فعلی قیمت کالای وارداتی دو برابر قیمت داخلی است به همین منظور دیگر واردات این محصول به صرفه نیست به همین دلیل انجمن صنایع خوراک دام طیور و آبزیان به مسئولان کشور نامه نوشته است که چرا ارز دولتی واردات کلسیم فسفات را حذف کرده اید.
دبیر انجمن تولیدکنندگان کلسیم فسفات کشور با بیان اینکه منافع وارد کنندگان کلسیم فسفات با تولید داخلی از بین رفته است گفت: واردات کنندگان کلسیم فسفات در مدت 17 ماه واردات حدود 720 میلیارد تومان سود برده اند بنابراین دوباره به دنبال احیایی واردات این محصول با ارز دولتی هستند.
وی اظهار داشت: از طرفی کارخانه های داخلی کلسیم فسفات با تعطیلی خود در آن 17 ماه حدود 300 میلیارد تومان کرده اند و نتواسته اند محصولی به فروش برسانند و تنها دستمزد کارگران خود را پرداخت کرده اند.
36 سال نیاز کشور را تامین کرده ایم و نیاز به وارات نداریم
دبیرانجمن تولیدکنندگان کلسیم فسفات کشور گفت: تولید کنندگان ما در 36 سال گذشته تمام نیاز کشور را به کلسیم فسفات را در داخلی کشور تامین کرده اند و تنها در محدوده زمانی که این محصول با ارز 4200 تومان وارد شد تولید داخلی متوقف شده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان کلسیم فسفات کشور با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید کارخانه های داخلی 2.5 برابر نیاز بازار است گفت: انبار های کارخانجات مملو از دی کلسیم فسفات و منو کلسیم فسفات است و نیازی به واردات این محصول وجود ندارد و تمام نیاز بازار را پاسخ می دهیم.
وی اظهار داشت: در سال جهش تولید، انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان دوباره به دنیال واردات واردات کالایی است که در داخلی کشور به وفور تولید می شود و نباید با واردات دوباره به تولید داخلی لطمه زد.
سعیدیان گفت: کیفیت محصولات داخلی بالاتر از محصول چینی بوده و با محصولات فرانسوی، تونسی و لمراکشی رقابت می‌کندو دارای استانداردهای دقیقی است.
بنابراین گزارش دی کلسیم فسفات و مونو کلسیم فسفات از مواد افزودنی و مکمل خوراک دام طیور است.
 
(یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها