شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۹۵۴۷۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
فرصت امروز
سرویس کسب و کار، برندینگ

فناوری چاپ سه بعدی وارد صنعت غذایی خواهد شد

در شرایطی که تمامی برندهای غذایی مطرح جهان به دنبال رسیدن به فرمولی جدید برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود هستند، برند کی اف سی از منحصربه ‎فردترین اقدام ممکن، رونمایی کرده است.

درواقع قرار است که با همکاری یک آزمایشگاه در کشور روسیه ، نخستین ناگت ‎های مرغ به وسیله فناوری چاپ سه‎ بعدی وارد بازار شود . با توجه به این امر که برند فوق، یکی از شناخته‎ شده‎ ترین ‎ها محسوب می ‎شود، این اقدام می ‎تواند منجر به یک ترند جدید در صنعت غذایی باشد. از این پروژه تحت عنوان غذای آینده نام برده می‎ شود که طرحی بسیار جسورانه و جذاب است.
 
در این رابطه سوال اصلی این است که آیا این محصول، طعم مشابه را با ناگت ‎های حال حاضر این شرکت خواهد داشت؟ در این رابطه مدیران کی اف سی اعلام کرده ‎اند که کیفیت کار به حدی بالا خواهد بود که ابدا افراد قادر به تشخیص تفاوت نخواهند بود. در کنار این موضوع اثرات زیست محیطی این اقدام نیز بسیار مهم بوده و باعث خواهد شد تا دیگر نیازی به کشته شدن حیوانات وجود نداشته باشد. درواقع قرار است که به جای این اقدام، از سلول ‎های مرغ استفاده شود و با ترکیب آن با موارد گیاهی، نسل جدید ناگت ‎ها تولید شود.
 
نکته دیگری که اهمیت این طرح را افزایش می ‎دهد، اقداماتی است که معمولا برای رشد سریع‎ تر و بزرگ‎ تر شدن حیوانات جهت تولید بیشتر انجام می‎ شود که برای سلامت افراد ضررهای جبران‎ ناپذیری را به همراه دارد. این امر به معنای آن است که به غذاهایی سالم تر نیز دسترسی خواهیم داشت. با این حال در رابطه با زمان عرضه این محصول، پیش ‎بینی می ‎شود که تا قبل از پایان سال نمونه اولیه آن در روسیه رونمایی شود. حال باید دید که میزان استقبال ها از این طرح تا چه حد مطابق انتظارات است. درواقع تغییر ذائقه جهانی، امری چندان ساده نخواهد بود. همچنین ممکن است مخالفت‎ های جدی با این طرح انجام شود. همچنین هنوز مشخص نیست که با کنار رفتن صنعت پرورش مرغ، تکلیف افراد فعال در این حوزه چه خواهد شد. بدون شک اگر در این زمینه فکری نشود، شاهد بیکاری گسترده خواهیم بود.
(شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها